Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Papp László Tamás írása a HRportálon

Szexmunka, szexipar kifejezések alatt rendszerint kizárólag a prostitúciót értjük, holott idetartozik jó pár határterület is a pornótól a sztriptízbárokon, erotikus masszázsklubokon át egészen a szexuális örömszerzést elősegítő vagy fokozó gyógyszerek, eszközök, műszaki cikkek globális piacáig. S beugrik még a jelzős szerkezet: a legősibb mesterség. De mit is fed valójában ez a közhely?

Egyrészt nyilván azt, hogy a prostitúció (általában a pénzért, anyagi ellenszolgáltatásért végzett szexuális tevékenység), valóban foglalkozás, a nemzet-és világgazdaság egyik sajátos, de nagyon is létező ágazata. De pontosan mi az, hogy legősibb? Ténykérdés, hogy az érdekből létesített szexuális kapcsolat egyidős a fajunkkal. Bizonyos tekintetben a házasságok, családalapítások nagy része kezdettől ilyen volt. Az érzelmeken, kölcsönös szimpátián alapuló (pár)kapcsolat a modernitás előtti társadalmakban inkább kivétel volt, mint szabály. A házastársi viszony többnyire gazdasági, dinasztikus vagy politikai érdekkapcsolatként jött létre - a jobbágytól egészen a királyig. Így a kényszerrel összeadott emberek általában nem feltétlenül tartották a másikat szexuálisan kívánatosnak. Aki tehette, fizetett alkalmi szexpartnerrel elégült ki, vagy állandó szeretőt tartott. (A szerető többnyire szintén anyagi vagy hatalmi előnyök - rang, pozíció, kegydíj - fejében vállalta ezt a státuszt.) Az uralkodók háremet tartottak fenn, míg a közember az erre szakosodott intézményekbe járt. Ugyanis a kereslet már az ókorban is megteremtette a kínálatot.

De bármennyire is agyunkba vésődött a "legősibb" jelző, bizonyos tradicionalista, konzervatív interpretációk gyakran kísérletet tesznek a múlt felülírására. Azt természetesen a legbigottabb illető sem állíthatja, hogy a prostitúció valamiféle "modern rontás" lenne. De olyasmit annál inkább sulykolnak, hogy a szexipar jóval komolyabb (és nagyobb károkat okozó) ágazat korunk "szabados" társadalmaiban, mint a "régi erkölcsök" idején. Pedig ez korántsem igaz. A kényszer-és érdekházasságok miatt a premodern szexuális mentalitást egyfajta "kettős erkölcs" uralta. A középkor és koraújkor átlagembere hivatalosan természetesen megtette, amit a családja, egyháza és királya elvárt tőle. Összeházasodott a szülei által neki kiszemelt társsal, eljárt templomba, fenntartotta a monogámia látszatát. S aztán ugyanoly természetességgel járt bordélyba, mint imaházba. A jómódú nemes- és polgárasszonyoknak éppúgy voltak "kitartott" szexpartnereik, mint a férfiaknak. A házasságot a legtöbb ember mindenképp szükséges, de korántsem biztosan örömteli dolognak vélte. A házasság előtt a felek nem élhettek nemi életet, (különösen a nőktől várták el, hogy szűzen menjenek a nászágyba), gyakran a korkülönbség is nagy volt. Így aztán teljesen "lutri" volt, hogy a két ember vajon egymásra tud-e hangolódni? A házasság inkább volt kötelesség - a szórakozást, az örömöt a legtöbben máshol keresték. Az emberélet ciklikus körforgás volt. Helyes, ám terhes normakövetés - aztán a "bűnös" élvezet. Amit persze az illető meggyónt, de csak azért, hogy megtisztulva később újra "vétkezhessen."

A régi korok - mint eme összeállítás is bizonyítja - semmivel nem voltak kevésbé bujábbak, mint napjaink emberisége. Sőt. A prostitúció a valláserkölcsi dogmák által meghatározott korszakhoz viszonyítva nem nőtt, inkább csökkent. "A prostitúció fennmaradt a 20. század folyamán, de mivel számtalan állás nyílt meg a nyugati asszonyok előtt, presztízse rendkívül lecsökkent. A szüzesség tiszteletének csökkenése, a fogamzásgátló tabletták és a megváltozott erkölcsök miatt pedig igen sok fiatalember talál magának partnert a prostitúció segítsége nélkül is." - írja a kutató. (Borus Judit: A hivatásosak. Fejezetek a prostitúció történetéből. Rubicon. 2011/1) A prostitúciót ama bizonyos "szentfazék" Horthy-éra tipikus figurái nagyon is elvárták és megkövetelték. Az első éjszaka joga bizonyos régiókban szívósan továbbélt. Szabó Zoltán, a két világháború közti Magyarország szociográfusa a Cifra nyomorúság című, 1938-as riportjában leírja, hogyan intézményesült a prostitúció a "keresztény-nemzeti" hagyomány által idealizált "romlatlan faluban." "Dejtáron, Patakon, nincs asszony lakaton" - ez a kis verses mondás közismert Nógrád férfiai között. A mondás csak szabadosságra céloz, de a valóság ennél sokkal súlyosabb, lévén Dejtáron nem a szabadosság, hanem a prostitúció a rendszer. Hangsúlyozni kell, hogy nem kivételes esetben, hanem faluszerte, bevetten, elismerten, megszokottan és még a falusi erkölcsök primitív ellenőre, a pletyka is eltűnt Dejtárról. Férjek, apák és anyák kevés kivetnivalót találnak már ebben." De miért is alakult ez így? Hát azért, mivel "az itteni nép nagyon szép palócfajta és éppen e miatt a szokottnál nagyobb mértékben kellett egykor a szokásjog által szentesített asszonyadót az uradalom tisztjeinek és a nadrágosoknak szolgáltatnia." - mutat rá Szabó. (Idézi Győrffy Miklós: A Bagoly nappal 351-352. o.)

"Ezek a régi mamikák nekem azt mondják, hogy ma nincs az, ami akkor volt, olyan nagy szeretkezések, dorbézolások... Mer akkor az volt a dolguk az uraknak, hogy mulassanak és azok mindig megtalálták, hogy kivel mulassanak."- mondta egy dejtári lakos 1985-ben. (Uo. 359. o.) A prostitúció a szabad partnerválasztás, a házasság előtti szex tolerálása miatt csökkent. De nem tűnt el. És nem is fog. Az újkor szabadelvű polgári forradalmai sok vívmányt hoztak. Ám számtalan utópikus illúzió magvát is elvetették. Ilyen volt, hogy amennyiben az analfabéta népet megtanítjuk olvasni, akkor művelt lesz, s igényesen fog kulturálódni. Látván, hogy mik a legolvasottabb magazinok, legnézettebb tévéműsorok, nyilvánvaló, hogy ez naivság. Miként az is, hogy a "művelt nép" a szavazati jog birtokában automatikusan a józan, racionális és humanista programokra voksol. A populista és/vagy szélsőséges demagógia támogatottságát látva aligha gondolhatjuk, hogy ez reális. De ugyanígy tévedés azt feltételezni: ha az emberek önként választott párjukkal léphetnek frigyre, akkor boldog monogám kapcsolatban élnek, amíg meg nem halnak. A számtalan (nem utolsósorban prostituáltakkal lebonyolított) félrelépés bizonyítja: ez nem így van. A szexipar nem lett nagyobb, hiába állítják ezt a prűd közszereplők. De a toleráns légkör miatt kétségtelenül nyíltabbá, láthatóbbá vált. Az emberiség nem "romlottabb", mint volt, csupán kevésbé álszent.

De milyen is napjaink prostitúciója? Hogyan zajlik, és miféle vásárlőerőt elégít ki? S ugyanilyen lényeges kérdés: lehet-e a szex munka és árucikk? A prostitúció, mint foglalkozás speciális jellegéből következik, hogy a közgondolkodás jelentős hányada nem, (illetve sok országban a jogrendszer sem) hajlandó "rendes munkának" tekinteni. Így aztán a test áruba bocsátása a nyugati kultúrkör számos országában részben vagy egészben illegális - de mindenképp a szürkegazdasághoz tartozik. Nyugat-Európa legtöbb országában (és hazánkban) ilyen tevékenységért önmagában se magát a prostituáltat, sem pedig ügyfeleiket nem büntetik. (Szigorúbb e téren az Egyesült Államok, illetve Skandinávia egyes országai. Ott a prostituált és/vagy ügyfele is vádolható bűncselekménnyel.) Ugyanakkor jóval több helyen (így nálunk is) kriminalizált az, ha a prostitúciót szervezetten, intézmény-és cégszerűen akarnák űzni. Például a bordélyházakat sokkal jobban üldözik, mint a "magánzó" prostikat. Sok helyütt a prostitúció reklámozása is bűn. Önmagában a prostituált tevékenysége tehát nem feltétlenül von maga után szankciót. De az már igen, ha valaki a prostitúció céljára ingatlant, helyiséget ad bérbe. Ez az abszurd, fából vaskarika szabályozás formailag lehetetlenné teszi a szakma űzését. Hisz annak lényege nyilvánvalóan valamely zárt magánterületen folyik. Magyarországon klasszikus, nyílt vállalkozásként üzemelő bordélyházak nincsenek. Azok illegális változatait pedig gyakran sújtják razziák.

A prostitúció főárama, (pláne a "krémje") ennek dacára sem közterületen dolgozik. Az utcai és útszéli "kéjmeló" csak a szakma "alját" jellemzi, s visszaszorulóban van. Az átlagos (és átlag fölötti) prostituált fényképes-videós online szexhirdetésben reklámozza magát, és e célra használt társasházi lakásban fogadja ügyfeleit. Elég valamelyik keresőprogramba beírni az evidens tárgyszavakat. Országos szinten sok száz vagy akár több ezer ajánlatot dob ki a gép. A témával foglalkozó rendőri, hatósági munka általános tapasztalata, hogy az ilyesfajta szolgáltatást nemigen lehet hatásosan szankcionálni. Hogyan is lehetne egy "mezei" lakástulajra rábizonyítani: ő tudta, hogy a bérlő majd ilyen célra veszi igénybe az ingatlanát? De a bizonyítás ilyen ügyekben amúgy is nehéz. A nyilvánosházak a tiltás miatt eleve álcázva működnek. Mondjuk az ügyfél nem direkt a prostinak (és nem is közvetlenül a szexért) fizet. Hanem van egy borsos klubtagsági díj, vagy esetleg egy deci alkohol itt ötször-tízszer annyiba kerül, mint máshol. Mióta a kéjiparról szabadon lehet beszélni (vagyis a sajtószabadság létrejötte vagy helyreállása óta) újra és újra felvetődik az ágazat legalizálásának kérdése. Hogy a nagykorú, felnőtt, eme mesterséget szabad akaratukból választó emberek törvényes kenyérkeresetként, egészség- és nyugdíjbiztosítási jogosultsággal végezhessék a munkájukat. És az ügyfelet se büntethessék, ha ilyen szolgáltatást igénybe vesz.

Ilyen állásponton van a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ). Hasonlóképp látja a kriminológus szakértő is, mondván: "Ha tiltják a prostitúciót, a feketegazdaságba vonul, és ráépül az alvilág is. Lám, az otthon büntetett svéd "kliensek" a szomszédos országokba járnak. Ha a kriminálpolitika szembemegy az üzlettel, akkor mindig az utóbbi nyer." E sorok írója szintén legalitáspárti, az utóbbi tíz évben (a tiltáspártolókkal nem is egyszer vitába szállva, ellenük beszélve) ezt hosszabban is kifejtette, az ottani érveket helyhiány miatt nem ismételném. A tiltáspárti oldal furcsa önellentmondásban van. Egyfelől még a gondolatát is dühödten tagadják annak, hogy a prostitúció, mint megélhetési forma önkéntes elhatározásból is lehet. Az egyik tiltáspárti szószóló olyan indulatba jött, hogy az ilyen kérdésekkel előhozakodó riporteren "bepipulva" egyszerűen letiltotta az interjút. Ugyanakkor a tiltáspártiak evangéliumának tekinthető New York-i egyezmény nagyon is elismeri e szakma önkéntes válfaját. 2. cikkelye azt mondja: büntetni kell azokat, akik "prostitúció céljából megkerítenek, rábírnak vagy elcsábítanak más személyt, akár annak beleegyezésével is...más személy prostitúcióját kizsákmányolják, akár annak beleegyezésével is." Úgy gondolkodik ez a felfogás a prostituáltakról, mint a kommunista ideológia a munkásokról. A proletár egy szerencsétlen, kizsákmányolt ember, akit fel kell szabadítani. Hogy a munkás nem akar felszabadulni? Jó szakmája van, jól keres, így szívesen dolgozik a kapitalistáknak? Ez, (elvtársak), csak azt bizonyítja: a proletárdiktatúra komolyabb dolog annál, semhogy a proletárokra bízzuk. Nem elég fejlett ideológiailag a munkás ahhoz, hogy tudja, mi neki a jó. De majd mi, az élcsapat, eldöntjük helyette. Ha akarja, ha nem.

Széles a tiltástámogatók öntudatlan, akaratlan óriáskoalíciója. A soha nem volt "régi erkölcsöket" visszasíró ultrakonzervatív, bigott jobboldaltól a soha létre nem hozható "új típusú ember" bűvöletében cselekvő "haladó baloldalig." Aztán ott az egyrészt tekintélyelvű, másfelől korrupt államhatalom. Melynek nagyon is optimális, ha egy szektor papíron üldözendő, vagy épp a bűn és legalitás közti joghézagos mezsgye senkiföldjén rekedt. Hisz akkor szolgáltatót, klienst egyaránt lehet zsarolni, a hallgatásért, félrenézésért járó kenőpénzt megkövetelni tőlük. Ha a prostitúció gyakorlása és/vagy intézményes üzemeltetése, illetve annak igénybevétele jogsértő, akkor a titkosszolgálat (a "futni hagyásért", diszkrécióért cserébe) könnyen csinálhat besúgót prostiból, kuncsaftból, bordélyház-tulajdonosból egyaránt. Nem érdeke a legalitás azoknak a striciknek, gengsztereknek sem, akik a prostituáltakban nem bejelentendő, jogokkal rendelkező alkalmazottat, hanem erőszakkal kényszerített, védelmi pénz beszedésével megsarcolt rabszolgákat látnak. Ők azok, akik fiatalkorúakat is dolgoztatnak, nem akarnak adót fizetni, intézményeiket közegészségügyi, munkavédelmi ellenőrzésnek alávetni. A maffia persze, hogy jobban örül egy útlevelétől, szabadságtól megfosztott szexrabszolgának, mint egy öntudatos (bájai adta értékének tudatában lévő) szexmunkásnak.

De természetesen nemcsak ez akadályozza, hogy e mesterség "HR-kompatibilis" foglalkozás lehessen. Nagyon súlyos tabuk dőlnének (de legalábbis kérdőjeleződnének) meg a liberalizált szexpiaccal. Amennyiben elismernék: valaki önként is lehet egy bordélyház alkalmazottja, abból más is következik. A szexmunkásokat alapvetően három sztereotip érzület övezi: megvetés, lenézés vagy sajnálat. Hogy ők a romlás előidézői vagy áldozatai. Mely abból táplálkozik, hogy az érdekből létesített szexuális kapcsolat megítélése alapvetően negatív. E megítélés szerint valaki csak súlyos kényszer (erőszak, nyomor) hatására vagy tudatlan, megtévesztett, esetleg romlott emberként vállal ilyet. Nyilvánvalóan bezavar ebbe a moralizáló képbe, hogy vannak olyanok (nálunk, de tőlünk nyugatra is), akiket nem kényszerít senki, nem is éheznek, nincsenek "elromolva", és félrevezetni se könnyű őket. Egyszerűen azért vállalnak be ilyen melót, mert nem elégszenek meg az átlagos fizetéssel, amelyet más képességeik alapján megkereshetnének. Szeretnék az átlagbér többszörösét vagy akár sokszorosát kasszírozni. Ennek érdekében képesek arra, amire az átlagember nem. Vagyis olyanokkal nemi aktust létesíteni, akikhez se érzelmileg, se testileg nem vonzódnak. Az átlagember ugyanígy arra se képes, hogy olyanokat is habozás nélkül megöljön vagy megsebesítsen, akiknek még a nevét se tudja, illetve folyamatos életveszélyben létezzen, akár hónapokon-éveken át. De vannak, akik képesek rá: ők a hivatásos békefenntartó vagy elitalakulatos katonák. Őket senki nem nevezi bűnözőnek, gyilkosnak - annak ellenére, hogy a kisemberek többsége soha nem tudna ölni. Sőt. Az ölést általában elítélő nemzeti és nemzetközi jog pedig bizonyos szituációkban (legitim háború, békefenntartás, önvédelem, stb.) nemcsak legalizálja az emberölést, de egyenesen hőstettnek tekinti. Ugyanilyen alapon miért ne fogadhatnák el a prostitúció legalitását azok is, akik nem lennének hajlandóak ilyenre, sőt elítélik azt?

A kényszerprostitúció, valamint a gyermekprostitúció, a fiatalkorúval végeztetett szexmunka szigorúan elítélendő, üldözendő (éppúgy, ahogy a kényszersorozás vagy a gyermekkatonák toborzása), de ha van önkéntes, felnőtt zsoldoshadsereg, akkor miért ne lehetne önkéntes felnőtt prostitúció? Mind nehezebben tartható érv, hogy a szexipar a nők férfiak általi kizsákmányolása. Hisz pont a női emancipáció, a gyengébb nem "vásárlőerőként" történő megjelenése az, aminek okán a fejlett országokban (s kisebb mértékben nálunk is) előretör a férfiprostitúció, amely a történelem során mindig létezett. (Ahogy volt és van férfi vendégek igényeit kielégítő homoszexuális férfiprostitúció is.) Az a tiltáspárti álláspont is gyengül, hogy a prostitúció tönkreteszi az érzelmi kapcsolatokat. Egyébként, ha így lenne, az sem legitimálja a kriminalizálást. Ha valaki félrelép, azért kizárólag a házas- vagy élettársának tartozik számadással, az államhatalomnak nem. S szankció kizárólag a válás lehet, a prostituált meg aligha büntethető azért, mert valakit vele csaltak meg. A prostituálthoz járás egyébként sem feltétlenül megcsalás. A többségnek még szokatlan vagy bizarr, de kétségtelenül létező dolog a nyitott házasság. Ahol a felek kölcsönösen tolerálják egymás alkalmi szexuális kalandjait. A "nyitottak" egy része úgy véli: hivatásossal biztonságosabb az ilyesmi, ott nem fenyeget az eseti kapcsolatba való érzelmi belebonyolódás lehetősége. Van olyan, hogy a házastárs "meglepetés-ajándékként" maga választja ki a párjának a fizetett szexpartnert. Meg olyan is, hogy a pár közösen tesz látogatást egy prostituáltnál.

A prostitúció "HR-kompatibilissé" tételének legnagyobb akadálya egy álszent dogma. Amely nem tudja belátni: a házasságkötéstől sírig tartó szexuális monogámia inkább kivétel, mint szabály. Az emberek jelentős része vágyik az érzelmek nélküli, pusztán örömszerzést szolgáló alkalmi szexre. De legtöbbjük (a "nem elég menő" külseje, lelkialkata, gátlásai, stb. miatt) nem képes erre "ingyenes" egyéjszakás partnerrel, hát inkább fizet. S visszatérve a katonákra: a háborúkban (az illegális prostitúció egészségügyi rizikói következtében) több embert tett harcképtelenné a nemi betegség, mint az ellenséges hadsereg. Például a II. világháború során, 1941-ben a Közel-Keleten az ezer főre vetített harctéri emberveszteség 35 fő volt, nemi betegségek miatt viszont 41-en estek ki a csatából. Ugyanez a számpár 1943-ban Burmában 13-157, 1945-ben Olaszországban 9-68 volt. A szexuális úton terjedő fertőzés több katonát ütött ki, mint az ellenséges találat - vonhatjuk le a következtetést Geoffrey Reagan hadtörténész művéből. Ugyanott olvashatjuk, hogy a megoldás a legalizált, ellenőrzött bordélyház volt (lett volna.) "A franciák sokkal pragmatikusabbak voltak e kérdésben, mint az angolszász népek, s már az 1840-es évektől tartottak fönn katonai bordélyokat. Indokínában az 1940-es évek vége felé két prostituáltat Croix de Guerre-rel tüntettek ki egy isten háta mögötti garnizonban tett szolgálataikért. 1918-ban Clemenceau francia elnök az amerikaiaknak is felajánlotta a segítségét az engedélyezett bordélyok szervezéséhez, ám a hadügyminiszer azt felelte erre, hogy ha Wilson elnöknek fülébe jutna az ötlet, talán meg is tagadná az antanttól az amerikai csapatok részvételét." (Geoffrey Regan: Nagy katonai baklövések. Alexandra Kiadó, 2005. 186-187. o.) De ha valaki a prostitúció csökkentésében érdekelt, annak is jó tudnia: egy legális szakmából mindig könnyebb kiszállni, s másik hivatásra váltani, mint a feketepiacról. (A jelenlegi féllegális, szürkezónás prostitúció résztvevői arra panaszkodnak: hiába váltanának, nem kapnak egyéb munkát.) Akkor pedig mi a jobb: fenntartani egy álszent konszenzust, egy közmegegyezéses hazugságot? Vagy elismerni egy ágazat létjogosultságát, amely így is, úgy is működik? Csak épp nem mindegy, hogyan.

komment::

"A témával foglalkozó rendőri, hatósági munka általános tapasztalata, hogy az ilyesfajta szolgáltatást nemigen lehet hatásosan szankcionálni. Hogyan is lehetne egy "mezei" lakástulajra rábizonyítani: ő tudta, hogy a bérlő majd ilyen célra veszi igénybe az ingatlanát?"

Természetesen kevéssé, de ez aligha zavarná önmagában a rendőrséget. Legális helyen dolgozó utcai lánykat különösebb gátlások nélkül bírságolnak  "szemetelésért", csak mert ahol áll, ott szemét is van. Nem kell, hogy lássák, hogy ő dobta el. Vagy itt van drogbirtoklás büntetésének szabályozása az egyik amerikai államban (Kalifornia? nem tudom...): valakinél azt találták, hogy az autója csomagtartója úgy van kialakítva hogy ott el lehetne rejteni drogot, vagy valamit, és már ment is börtönbe azért, mert a rendőrök szerint drogot szándékozott csempészni. És az USA azért még eléggé jogállam. Ugyanúgy, nem lenne nehéz pl szexuális szolgáltatás hirdetésért büntetni valakit, elég csak felhívni a lányt a hirdetőoldalról és megkérdezni az árakat.  Össze lehetne hozni, ha akarnák, úgyhogy szerintem inkább az van, hogy nem akarják.

A bejegyzés trackback címe:

https://suisseproject.blog.hu/api/trackback/id/tr925665461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Playman123 2013.11.29. 11:37:37

Végre valaki, aki ugyanúgy gondolkodik erről a témáról, mint én, csak sokkal összeszedettebben :) Amikor még én is írtam blogot, valami hasonlót próbáltam kifejteni.

Hátrányos helyzetű kaviár 2013.11.29. 13:13:27

Az USA-t talán ne emlegessük ebben a témában, annál álszentebb társadalmat nehéz elképzelni. Ott a prostitúció illegális, kivéve, ha filmre veszed ... Muhahahaha!!!! :P

Playman123 2013.11.30. 19:38:42

@Fátyol Katalin: Érdekes az egyházzal kapcsolatos rész, ami több újdonsággal is szolgált számomra. Különösen a Szent Ágostontól származó mondás, és ez tetszett: „bordélyokat építeni kegyes, szent és dicséretes munka; összeegyeztethető a Szentírással, a Szent Atyákkal és a kánonokkal”.
Ezek után viszont végképp nem értem, miért van a legtöbb társadalomban ilyen ellenérzés a prostitúcióval szemben...

Fátyol Katalin · http://www.tiniboszik.net 2013.12.02. 19:04:16

@Playman123: Nyilván többféle okot is fel lehet hozni; az általam érintett középkorban, Ruth Mazo Karras szerint a prostituált, mint olyan, bizonyos értelemben a
férfitársadalom ellen lázadó, nemiségét korlátok nélkül megélő nő archetípusának
számított. Szerinte a prostituált, mint olyasvalaki, aki mindenki által könnyen megkapható volt, de aki ugyanakkor nem állt egyetlen férfi (apa, férj, mester) hatalma alatt sem és nemisége ezért kontrollálhatatlan formában nyilvánulhatott meg, különösen
alkalmasnak bizonyult minden nő megszemélyesítésére, akiknek „a szexuális viselkedésében
valami elítélendő található” volt.

Playman123 2013.12.03. 12:17:50

@Fátyol Katalin: Ami nekem furcsa, hogy egészen a múlt század 40-es éveiig Magyarországon például nem ítélték el azt, aki prostituált szolgáltatásait vette igénybe. Maga a prostitúció, a bordélyházak is legálisak voltak. A prostituáltakat is elfogadta a társadalom.
Eddig arra gondoltam, hogy a szocializmus időszakában megvalósuló teljes tiltás okozta azt, hogy szégyellni való lett nemcsak maga a prostituált evékenysége, hanem az is, hogyha valaki igénybe veszi a szolgáltatásukat.
Mostanában viszont egyre több példát hallok, olvasok arról, hogy külföldön is hasonló a helyzet. Olyan országokban is, ahol nem volt szocializmus...
Ez az érdekes, aminek az okára még nem sikerült rájönnöm :)

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2013.12.03. 15:05:28

@Playman123: Biztosan elfogadta a prostituáltakat a társadalom? Az én (elismerten hiányos) általános műveltségem nem ezt mondja. Egy másik verzió, hogy a társadalom elfogadta a szükségességüket, de nem fogadta el az egyenlőségüket más nőkkel. Vagy mondjuk a többi nő nem tartotta őket egyenlőnek magukkal.

Playman123 2013.12.03. 15:22:30

@noname.blogger: Most, hogy a kommented elolvastam, és végiggondoltam a kérdést, azt hiszem - talán - valamire rájöttem: a megítélés azóta változott, amióta nem a szülők megegyezésére, kényszerből kötődnek a házasságok. Addig a prostituáltak szerepe nagyjából elfogadott volt.
A megítélésre hozhatnám példaként kedvenc ókori görög hetéráimat, vagy akár Madame Pompadourt, és azt a kort, amiben éltek. Ekkor még nem voltak olyan alacsonyan rangsorolva a társadalom hierarchiájában. A mostani helyzetet egyszerűen nem értem, mert vannak ennél sokkal megalázóbb, koszosabb és embert próbálóbb munkák is. Az lehet, hogy a többi nő nem tartotta őket egyenlőnek magukkal, de bizonyára irigyelték őket :)
A legjobban azt nem értem, hogy miből ered a társadalomban a negatív megítélés azon férfiakkal szemben, akik prostituált szolgáltatását veszik igénybe. Még a múlt század első felében is szokás volt, hogy az apák a 18 évet betöltött fiúkat elvitték egy piroslámpás házba, hogy megtanulják mit kell csinálniuk ;) Igaz, ezt ma a tizenéves fiatalok maguk között szabadabban elintézik - bár nem vagyok abban biztos, hogy ez magasabb minőségű szexuális kultúrához juttatná őket...

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2013.12.03. 19:41:48

@Playman123: Sem a hetérák, sem Madam Pompadour nem mondható tipikus vagy átlagos prostituáltnak, szóval szerintem ne hozd őket példaként. Pláne, hogy manapság sem az elit escortokat vagy a vezető üzletemberek kitartott szeretőit szokás sajnálgatni.

Azokkal a nőkkel mi a helyzet, akikhez régen a polgári férfiak jártak? Hogy állt a státuszuk ugyanazon férfiak feleségeihez képest? Talán ők sem a legszélesebb réteg, de a megítélésük többet mond a társadalmi megítélésről, mint a felső 1%-é. Nekem úgy rémlik a különböző olvasmányokból, hogy nagyon nem voltak egy szinten, rajtuk volt a bélyeg. Pl nem hiszem, hogy a többség talált volna jó házasságot, még ha ösze is gyűjti a pénzt hozományra. Ha mégis, nem valószínű, hogy a "társaság" befogadta volna őket.

"A mostani helyzetet egyszerűen nem értem, mert vannak ennél sokkal megalázóbb, koszosabb és embert próbálóbb munkák is."
Ezt én azért nem értem, mert azáltal, hogy ezt választják más egyéb munka helyett, ezek a nők mondhatni a lábukkal szavaznak arra, hogy vannak ennél "sokkal megalázóbb, koszosabb és embert próbálóbb munkák is". Már ha úgy vesszük hogy a többség valamilyen munkát azért találhatna. A 90%os munkanélküli-rátájú helyekről kvázi menekülő nőket most nem számolom, bár az ő problémájuk sem elsősorban a foglalkozásuk.

"Még a múlt század első felében is szokás volt, hogy az apák a 18 évet betöltött fiúkat elvitték egy piroslámpás házba, hogy megtanulják mit kell csinálniuk ;) Igaz, ezt ma a tizenéves fiatalok maguk között szabadabban elintézik - bár nem vagyok abban biztos, hogy ez magasabb minőségű szexuális kultúrához juttatná őket... "

..öö miért pont 18?
Én nem örülnék, ha most is ez lenne a szokás, ugyanis a fiúknak szerintem még véletlenül sem kellene azt alapnak venni, amit egy bordélyban megtanulhatnak.Az ilyesmi ugyanis csak az ő örömükről szól (a legtöbb lány megelégszik azzal, hogy neki magának ne legyen rossz), egy párkapcsolat pedig nem. Egy egy éjszakás kaland sem. Teljesen normálisnak tartom, hogy így van, viszont pont ezért úgy gondolom, hogy amíg valaki tanulófázisban van, addig nem kellene szolgáltatókat látogatnia, illetve csak akkor, ha elég felnőtt ahhoz, hogy tudja, hogy mi az, amiből *nem* kellene tanulnia.

A szexben szerintem nem az a fő tanulnivaló hogy hogyan csinálja az ember a dugást, hanem leginkább a kommunikáció, hogy mit hogyan mondjunk vagy mutassunk hogy értse, de sértőnek ne érezze, az empátia a másikkal, egyensúly a bátor önérdek-képviselet és a másik leuralásának/ elbátortalanításának elkerülése között.

Szóval ha tanítás/tanulás, akkor egy hasonló tapasztalati szintű partner jó, egy sokkal tapasztaltabb szintén jó, a szexszolgáltatás nem jó. Illetve az, ami most elérhető, nem jó.
El tudok képzelni esetleg egy erre szakosodott szolgáltató-réteget. Bár elég fura elképzelni az egyenlőség nevében szűz lányokat szexre (nem a másik kényeztetésére, hanem az egészre, saját élvezetre is) tanítgató férfiakat, akikhez az anyák viszik el a 18 éves szűz lányaikat... lenne is nagy közfelháborodás :D:D

álomkor 2013.12.04. 11:02:51

@noname.blogger: Kissé félrevezető a poszt címe: a cikk, a linkek* és a hozzászólások is a szexmunka társadalmi elfogadottságáról szólnak úgy általában, ami persze érdekes, csak ezek a körök már le lettek futva sokszor, sok helyen. (Az egyik linkelt 2009-es cikknél már ott kommentelsz - és nagyjából ma is ugyanott vannak beásva a lövészárkok)
Viszont a címről eszembe jutott egy kérdés.
Te ugye jövőre fogsz diplomázni, 32 évesen. Ez még önmagában nem ritkaság, de egy önéletrajzban vagy állásinterjúnál valamit mondani kell arról a 8-10 évről, amit érettségi óta nem az egyetemen töltöttél. Néhány év még elsikálható, de erre már kell valami magyarázat (és ha pár évig még főállásban szexmunkálkodsz, akkor ez csak nőni fog)
Voltak közben szakmai munkáid, amik elsüthetők referenciaként? Munkaviszonyban nyilván nem voltál, de pl. megbízásos alapon kisebb-nagyobb részfeladatok egy projektben, vagy ilyesmi? A leendő szakmád (elég pontosan leszűrhető az eddigiek alapján a blogról) mondjuk viszonylag szerencsés, egy tanárnak vagy jogásznak több okból is nehezebb dolga lenne. De azért valami referencia nem ártana, hacsak nincs személyes ismeretség révén valami tuti helyed, ahol senki nem tesz fel kérdéseket.

*Talán az utolsó kivételével, de az is csak a "mi lesz, ha kiderül" kérdéssel foglalkozik, azzal is elég felszínesen.

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2013.12.04. 16:53:46

@álomkor:
Igen, valóban lefutott téma már a cikk. Sajnálatos, hogy 2009 óta nem mozdul semerre a dolog.

Még nem terveztem, hogyan fogom megmagyarázni a kimaradt éveket. Talán sehogy, kb láblógatásnak írom le. Majd ügyesen hivatkozom a férjemre, hogy eltartattam magam.. de ha van jobb ötleted, várom szeretettel :)

Nem voltak szakmai munkáim, hacsak ide nem veszünk egy szakdolgozatként(egyetem alatti szinten) elsütött, amúgy hobbiként létrehozott munkát, az egészen ügyes darab, bár egyértelműen amatőr. És, bár kicsit kevéssé hihetően hangzik (vannak emberek, akiknek mindig csak "majd" lesznek a dolgok, én meg nagyon igyekszem nem ilyen lenni), de születőben van egy nagy-nagy project, dolgozom már rajta, szintén diplomamunkaként lesz elsütve. Ennél ha a nagy tervek kicsi része megvalósul, már az is egészen jól belengethető, mint referencia. Plusz a megvalósításhoz szükséges extra tudás, amit a suliban nem oktatnak. Meg van még egy-két, már jól kivehető irány, free projectek. Már csak az kellene hogy a sulitól megszabaduljak, hogy több időm legyen.
Szóval ez. Nem egy atombiztos megoldás, de azért fény az alagút végén :)

Tuti helyem nincs, komoly véletlenfaktor kellene ahhoz, hogy pont azon a szakterületen legyen ismerősöm, ami érdekel.

Hátrányos helyzetű kaviár 2013.12.04. 17:51:52

@noname.blogger: Khm, én már beszéltem le 18 évét éppen betöltött gyereket, hogy az általa kinézett lánnyal legyen meg neki az első szexuális élménye. Szerintem nem egészséges, nem normális.
És ha tudnátok, hány 16-17 éves telefonál, persze, a legtöbbjüket már hang alapján kiszűröm, mert a mutáló kamaszhangot nehéz eltéveszteni ...

Hátrányos helyzetű kaviár 2013.12.04. 18:05:51

@noname.blogger: Hm, feltételezem, azért angolul folyékonyan beszélsz. pár évet be lehet kamuzni angliai kinttartózkodásra is, miközben az elsődleges cél a nyelvtanulás volt (ugyebár, mert a HR ezt szereti hallani), aztán végeztél különféle munkákat, hogy megélj. Valami hihetőt kamuzz, és ha lehet olyat, ami ha nagyon halványan, de kötődik a szakterületedhez. Ha nem, akkor valami olyasmit, ahol a kommunikáció, a csapatmunka, meg a többi HR-es bullshit nagy százalékban van jelen.
És ugyanezt majd előadhatod a némettel is...

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2013.12.04. 18:47:55

@Hátrányos helyzetű kaviár: Akkor egyetértünk :)

Engem nem szeretnek igazán a fiatal srácok, de egyszer nagyon ledöbbentem, egyeztettem valakivel időpontot (normális hangja volt) és megjelent az ajtóban egy kissrác, akit kb 14-nek néztem, jóindulattal is csak 16. Annyira nem volt vendég-fazonú, hogy simán átnéztem felette és mögötte kerestem az igazi, általam beengedett pasit. Váltig állította hogy elmúlt 18, akár még igaz is lehetett, de igazolvány már nem volt nála (első döbbenetemben azt kértem), úgyhogy mondtam, hogy bocsi, nem...

Igen, angolul folyékonyan beszélek, de az angliai tartózkodáshoz nem ártana, ha legalább valami halvány fogalmam lenne a helyről, ahol elvileg éltem. Talán megcsinálható, de biztosan melós. Ha kint éltem volna két hónapot, lehetne belőle egy évet csinálni, de én sosem jártan Angliában, így azért necces.
Illetve úgy általában, ha hazudok is, csak olyat lehet, aminek az eredményéhez tényleg értek, különösen akkor, ha szakmához kötődik, amiben belekérdezhetnek. Ugyanez bullshitre, ott sem lehet olyasmi ami teljesen ellentétes a valós jellememmel.

De köszi a tippeket, majd beleveszem őket a tervezésbe :)

Hátrányos helyzetű kaviár 2013.12.04. 20:02:58

@noname.blogger: Én is kértem már el személyit vendégtől, mert nem nézett ki 18-nak. Csak párszor fordult elő ilyesmi, de esetemben mind 18 felett volt, általában azért nem sokkal, csak nagyon kölyökképűek voltak.

Kelet-Londonból állok rendelkezésedre, ha úgy adódik, pár hónapot éltem ott, Németországból meg pláne. Egy átlag otthon HR-s amúgy sem ismer lófaszt sem, ha csak nem pont kedvenc unokatesója lakik ott. De ha megemlíted, hogy a világoskék, Victoria-line-tól kb. 400 méterre laktál, meg ez, meg az, meg a sarkon az Asda, és szembe az a fasza kis kínai kajálda, meg a lengyel bolt alig 50 méternyire, meg ilyenek .... akkor csak térképpel a kezében tud megfogni ...

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2013.12.04. 21:41:43

@Hátrányos helyzetű kaviár: Lehet, hogy ez a srác is betöltötte már a 18-at, de örülök hogy nem tudta bizonyítani, mert az én ízlésemnek még ígyis 10 évvel fiatalabb lett volna a kelleténél. Illetve hogy mondjam, lefeküdni valakivel aki egy fejjel alacsonyabb, fele akkora súlyú és ráadásul majdnem gyerek, nekem valahogy nyomasztó.

Majd lehet, hogy igénybe veszem a segítségedet :) de nekem nem otthoni HRest kell majd meggyőznöm, hanem remélhtőleg németet.

álomkor 2013.12.04. 23:32:22

@noname.blogger:
Akkor esetleg megfordíthatod a fegyvert, és ráfoghatsz mindent az egzotikus és elmaradott magyar viszonyokra:/
Szerintem egyébként az előéletnek csak annyiban kellene számítania, amennyiben szakmai jellege van. Tehát mondjuk egy kezdő orvosnál jogosan előny, ha egyetem előtt két évig műtős volt, de ha pizzafutár volt vagy szexmunkás, az egyformán irreleváns. Viszont ezt még Berlinben sem mindenki gondolja így:) Persze lehet, hogy aki szemben ül veled egy állásinterjúnál, az pont igen, csak éppen ezt nem lehet előre tudni.

Különben az is lehet, hogy kint majd te találsz először munkát, a férjed pedig átmenetileg kénytelen lesz öregecskedő német háziasszonyokat megcélozni szexuális szolgáltatásokkal:) Csak azzal lehet gond, hogy bármennyire is sexaddict, a férfiak párkapcsolati teljesítményét nagyobb mértékben amortizálja ez a munka, mint a nőkét. Viszont ezzel végső csapást mérhetnétek a sztereotípiákra:)

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2013.12.05. 06:11:33

@álomkor: Lehet, hogy azt teszem :) Ma megkérdeztem egy törzsvendégemet a kérdésről és ő is ilyesmit mondott. Hogy hát magyar viszonyok, válság (mondjuk nekem pont a válság előtti évekkel kellene elszámolnom), egyszerűen csak próbáltam megélni mindenféle melókból és kész.

Igen, szerintem sem kellene számítson az egyéb fajta előélet. Viszont pont ezért nem is szokás részletezni a CVben a szakmán nívül eső állásokat, ha jól tudom. Az interjún gondolom megkérdezik, arra majd ki kell találnom valamit, de nem hiszem hogy belemennek egy inkvizíciós kérdezgetésbe a részletekről, inkább az lehet a téma hogy miért nem lett karrierem eddig.

"Különben az is lehet, hogy kint majd te találsz először munkát, a férjed pedig átmenetileg kénytelen lesz öregecskedő német háziasszonyokat megcélozni szexuális szolgáltatásokkal:) "

Hehe :)
A szexmeló elvileg bejönne neki, most pl folyamatosan irigy rám, hogy azt csinálhatom, amit :) Szerencsés alkata van, nagyon sokféle nő bejön neki. Az öregecskedő (gondolom nem 70 évesre gondolsz hanem mondjuk ötvenesre) háziasszonyok jelentős része is. Szóval egy ilyen felállás szerintem kimondottan jót tenne a kapcsolatunknak, egyensúlyba hozná azt.

Hátrányos helyzetű kaviár 2013.12.05. 17:15:53

@noname.blogger: állok szíves rendelkezésedre :).
Itt még jobban elsikálhatod a dolgokat. Én is azt fogom tenni, ha majd pár év múlva beiratkozom a suliba és elvégzem, majd átváltok civilbe ...

álomkor 2013.12.18. 21:53:52

Na, egy újabb szép példa szemforgatásra.
Most láttam, hogy lesz valami karácsonyi rendezvény a parlamentben, ahol fellépett volna egy énekes, de most letiltották, mert régebben pornózott. Az illetékes elkezdte magyarázni, hogy a szeretet ünnepével nem kompatibilis a pornózás (már ez is ütős). Aztán úgy folytatta, hogy a jelenlévő konzervatív és vallásos meghívottak nem szeretnék a színpadon látni azt, akit... "korábban egészen más körülmények között láthattunk":)) És utána még elkezdte magyarázni, hogy ráadásul nemcsak sima pornóban szerepelt, hanem mindenféle extrém izékben, fúj.
Hát cseszd meg, én például nem láttam sem ilyenben, sem olyanban, ezeknek a szent embereknek meg valahogy sikerült:)

Playman123 2013.12.18. 22:17:05

@álomkor: Az RTL reagálása és válasza nagyon tetszett. Ha az az énekes nem mehet, akkor egyik sem megy. Ami különösen tetszett a válaszukban az az, hogy "egy olyan valakit nem engednek fellépni a hátrányos helyzetű gyerekek előtt, aki pár évvel ezelőtt akár ott ülhetett volna köztük, mert ő is halmozottan hátrányos helyzetű volt".

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2013.12.19. 00:20:29

@álomkor: "Hát cseszd meg, én például nem láttam sem ilyenben, sem olyanban, ezeknek a szent embereknek meg valahogy sikerült:) " ROTFL :D:D

Az illető énekes az az Xfaktoros csaj? Nagyon tetszik a hangja :)

Playman123 2013.12.19. 10:08:42

Igen, róla van szó. Én mindkét szerepében láttam, az énekhangja jobban tetszett :)
Nevetséges ez az álszenteskedés, különösen, hogy nem a filmjei vetítésére került volna sor. Kitiltás helyett lehetett volna olyan üzenete is a szereplésének, hogy bárhonnan fel lehet állni és ki lehet törni.

Hátrányos helyzetű kaviár 2013.12.19. 14:58:26

@Playman123: Tekintettel arra ugye, hogy Aleska Diamond meg már akár napi kétszer is szerepel a velveten belül az Index főoldalán. És hát őt sem az eszéért csodálja ugyebár a férfiközönség.
De azért, mielőtt bárki is hasra esne az RTL nagyvonalúsága meg "gerince" előtt. Az ilyen fellépésekkel egy-egy csatorna leginkább mínuszban jön ki, már anyagilag. Ami köztévénél a kutyát sem érdekli, viszont egy kereskedelminél, ugye ... Hát most meglovagolták ezt a vonalat, hogy "szegény-pornós-csajt-de-megalázták". Így ők sem buktak, és Mari néni is mélyen meghatódhatott, milyen rendes gyerekek is ők.

prandelli 2015.10.12. 23:13:54

Ezt nem is tudtam, hogy a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat hivatalos foglalkozás-listáján ott szerepel nevesítve a szexmunka (FEOR 5219-11), méghozzá illusztris környezetben:) img.index.hu/imgfrm/3/8/5/4/THM_0013253854.png

Sőt, szerepel a Nemzeti Pályaorientációs Portál (!!) oldalain is (az alábbi linken a jobb oldali sávban), viszont a részletes munkaköri leírás még hiányzik. Esetleg nincs kedvetek elkészíteni az alábbi minta alapján? eletpalya.munka.hu/foglalkozasok?p_p_id=nppfeorkereso_WAR_nppportlet_INSTANCE_KF8n&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_pos=1&p_p_col_count=2&_nppfeorkereso_WAR_nppportlet_INSTANCE_KF8n_jspPage=%2Fpages%2Ffeorkereso%2Ffeor_view.jsp&_nppfeorkereso_WAR_nppportlet_INSTANCE_KF8n_feor4Kod=5219&_nppfeorkereso_WAR_nppportlet_INSTANCE_KF8n_feor56Kod=03

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2015.10.13. 17:06:12

@prandelli: Hihi, jól elfér a fülbelövő, a spiritiszta és a lakáj mellett :D

Nehéz lenne a minta alapján munkaköri leírást csinálni, a bemutatás még menne, de a körülmények túlságosan változatosak.

Úgy tűnik a többihez sem sikerült leírást alkotni, a lnkelten kívül még a szolárium-kezelőnek van leírása, semmi más. A lakájt különösen hiányolom :(

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.10.13. 23:16:27

@prandelli: magyarázz el nekem valamit, mert nem értem: hogy lehet az, hogy elvileg a szexmunkát nem kell nevesíteni, mégis van neki külön FEOR száma?
Egyébként nekem ez nem tetszik annyira, hogy ha valaki ebben a kategóriában van szexmunkásként, de nem akarja felfedni, akkor kb még a szolárium-kezelőt mondhatja, hogy azt csinálta (bár nem bírom elképzelni, hogy erre valaki ténylegesen ki is váltja a vállalkozóit). Rólam senki nem hinné el, hogy valaha jövendőmondó voltam.
Mondjuk legutóbb valami olyasmit magyaráztak nekem, hogy van egy csomó más foglalkozás is, ami egyáltalán nincs nevesítve, és azok is az egyéb személyi szoláltatás alá mennek.

prandelli 2015.10.14. 08:49:37

@Ivonn88: Érdekes kérdés, talán még annál is érdekesebb, mint elsőre lászik:)
Először azt akartam válaszolni, hogy engem tényleg meglepett, hogy van ilyen besorolás, de onnantól kezdve hogy van neki FEOR-száma, a maradéktalanul jogkövető magatartás az lenne, hogy nevesíteni kell - persze úgysem fogja soha senki ezt tenni.
Csakhogy amire valószínűleg te is meg én is gondoltunk az alatt, hogy "elvileg a szexmunkát nem kell nevesíteni", az nem a FEOR, hanem a TEÁOR-számra vonatkozik. A vállalkozói igazolvány kiváltásánál az utóbbira van szükség, és ott elvileg a szexmunkás a TEÁOR 9609 (Mns egyéb személyi szolgáltatás) alá tartozna: www.teaorszamok.hu/9609/Mns%20egy%C3%A9b%20szem%C3%A9lyi%20szolg%C3%A1ltat%C3%A1s/ Az látható, hogy elég nagy az átfedés a FEOR 5219 tevékenységeivel, de itt NINCS nevesítve a szexmunka.
A csavar viszont ott jön, hogy a TEÁOR a vállalkozásokra vonatkozik, a FEOR viszont az alkalmazottakra. Csakhogy alkalmazotti formában elvileg senki nem dolgozhatna szexmunkásként, hiszen akkor a munkáltatója kimerítené a prostutúció elősegítése, kerítés, stb. bűntetteinek folytatólagosan elkövetett minősített esetét, ezekről már volt szó többször is. No de ha alkalmazottként definíciószerűen nem dolgozhat szexmunkás törvényesen, akkor hogyan lehet FEOR-száma?? Kár hogy egyikőtök sem (munka)jogásznak tanul, mert ez egy szép kérdés lehetne egy szemináriumvezetőhöz:) Szerintem ez egy elég komoly jogi ellentmondás, mionden viccen kívül.

(Ezenkívül azt sem értem, hogy ha már sikerült egy tárgyszerű és semleges minősítést találniuk (szexuális szolgáltató), akkor minek odaírni mögé, hogy prostituált. Ezen a helyen a prostituált szó használata végképp ezer sebből vérzik, semmi plusz tartalma nincs, viszont egy csomó zavart okoz)

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.10.14. 20:42:29

@prandelli: elég nagy homály volt ez nekem mindig, hogy mi a különbség a FEOR meg a TEÁOR közt, köszi a felvilágosítást:). Ez tényleg elég fura, sőt, még a furábbnál is furább:OO. Nincs valami ötleted?

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2015.10.15. 19:42:15

@prandelli:
@Ivonn88:
Tényleg, hamár: elvileg nem kell nevesíteni, de akkor hogy van ez a kötelező egészségügyi igazolás dolog? Amit a kint álló csajoktól kérnek a rendőrök és büntetnek ha nincs. Ha jól emlékszem hogy így van. Honnan tudja a rendőr hogy a lány nem jövendőmondó, egyéni vállalkozói igazolványa van, de abban nincs jelölve hogy szexmunkás.. vagy de? Vagy elég, ha ránézésre valaminek látszik? És ha azt mondja hogy ő márpedig jövendőmondó, azoknak meg nem kell egészségügyi igazolás?
Szóval ha ennyire nincsenek megkülönböztetve akkor hogy vannak mégis megkülönböztetve? Szerintem (max tévedek) egy jövendőmondónak hajthatok fel kuncsaftokat százalékért, ha megegyezünk, egy szexmunkásnak meg nem.

Gondolom itt van valami amit nem értek de közben meg tök triviális, ha valaki többet tud, mesélhetne :)

prandelli 2015.10.18. 18:11:46

Nem tudom ezekre a választ, és most úgy érzem, hogy nincs is meg bennem a szükséges elszántság, hogy tovább keressem a megfejtést:) Pedig engem még az is érdekelne, hogy a jelenlegi kurzus idején hogyan tudott felkerülni a szakma bármilyen formában a Nemzeti (!) Pályaorientációs (!!) Portál oldalaira. Micsoda parlamenti interpellációt lehetne benyújtani az ügyben például az Emberi Erőforrások Minisztériumához.

@noname.blogger: Egyébként viszont te vagy az én lelki társam, legalábbis a vasárnapi nyitvatartás ügyében:) Úgy látom hogy már mindenki rezignáltan beletörődött, engem viszont elvi és gyakorlati alapon is rohadtul idegesít még mindig.
süti beállítások módosítása