Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A cikk

 

Az az igazság, hogy nem igazán értettem a levelet. Az alapkiindulás az volt, hogy Németországban szeretnék bevezetni a szexmunkások kötelező regisztrációját az önkormányzatoknál. A szexmunkások tiltakoznak, mivel ez növelné a stigmatizációt, egy volt lengyel szexmunkás viszont örülne neki. A cikk az ő leveléből idéz.
(Ja, ezen kívül kötelezővé tennék az óvszerhasználtatot, az egészségügyi szűréseket, és engedélyhez kötnék a bordélyházak működését. Ezeket mondjuk én sem bánnám, bár az engedélyes dolgot nem értem, gondolom, a bordélyházaknak most is be kell tartaniuk valamilyen szabályozást, bár az lehet, hogy speciálisan erre a területre valót nem kell. Kíváncsi vagyok, hogyha lenne ilyen, az hogy nézne ki)
Ja, igen, és a korhatárt is felemelnék 21-re. Erről annyira nem tudok véleményt mondani, bár én úgy érzem, hogy 18 és 21 éves korom között nem változtam túl sokat, de tudom, hogy valahol meg kell húzni egy határ. Passz.

A levél írója arról ír, hogy őt 15 évesen csábította valaki ebbe, és eladta egy bordélynak. Az eladás idézőjelben szerepel, gondolom, ez nem azt jelenti, hogy nem volt szó konkrét eladásról, hanem arról, hogy embereket eladni hm, nem igazán legális. Megjegyzem, embereket eladni 21 fölött sem legális.

"Sok lány első szexuális élményeit az utcán vagy a bordélyban szerzi meg. A kuncsaftoknak olyan kéréseik vannak, amikről még nem is hallottak és el sem tudják képzelni. De vissza tudnák utasítani a kuncsaftot és a "kívánságait"? Hogyan sikerülhetne ez egy fiatal lánynak, akit nyomás alatt tart a kuncsaft és vinnie kell a pénzt a stricijének vagy a családjának? Ezért gondolom, hogy szükség van egy alsó korhatárra, egy 21 éves ugyanis jobban tud védekezni a pszichés terror és az erőszakkal szemben, mint egy 18 éves."

Nem tudom. Egy 21 évesnek ugyanúgy pénzt kell szereznie, ha el kell tartania a családját, és valahogy úgy gondolom, a kor sem függ össze annyira azzal, hogy mit engednek meg és mit nem. Talán a kollégák tudják ezt leginkább befolyásolni, mármint közölni, hogy itt mi oké és mi nem.

"Nem beszéltem németül és nem ismertem ki magam. A bordélyban a többi lány többsége is külföldi volt, akárcsak én. Gyakran cserélődtek, senki nem tudta követni, hogy hova kerültek. Ezért támogatom a bejelentési kötelezettséget, ami magukat a prostituáltakat védené meg."

Ha az ember egy legális helyen dolgozik, akkor nem "kerül" valahova, hanem oda megy. Ha valakit eddig is erőszakkal vittek ide-oda egy LEGÁLIS helyen, ott a szexmunkás ugyanúgy kitöltött egy adatlapot, kétlem, hogy pont az gátolná meg később ezt, hogy az önkormányzatnál is meg kell jelenni. Ez mondjuk a lakásos rendszernél lehet más, amikor kiadnak neked egy lakást pár hétre, és abban dolgozol, bár gondolom, ott is ki kell tölteni valamit az adózáshoz. Már ugye persze ha legálisan dolgozol. Ha illegálisan, akkor esélyesen regisztrálni sem fogod magad. 

"Az ún. "szexuális munkások" azt mondják, hogy a regisztráció "stigmatizálná" őket. Ezt azok mondják akiknél landol a nyereség. Ha valami stigmatizál, az a miliő, amiben a lányokat úgy kezelik, mint egy utolsó szemetet. A lányok, akikkel az utcán találkozom olyanokat mesélnek, hogy napról-napra nő bennem a motiváció, hogy harcoljak azért, hogy ez az egész véget érjen."

Tehát semmi köze nincs ahhoz, hogy kisebb eséllyel találnék munkát az adott helyen, ha mindenki szabadon hozzáférhet ahhoz, mivel foglalkoztam az elmúlt x időben? Bár végülis nálam landol a pénz, tehát valahol igaz...:P

"Azt mesélik a lányok, hogy éhesek. Azt mesélik a lányok, hogy nincs hol fürdeniük. Azt mesélik a lányok, hogy perverziókat kérnek a kuncsaftok, amiket nem bírnak ki. A lányok ki akarnak szállni, de nem tudják hogyan és utána hova mennének. És amikor elmennek a munkaügyi hivatalba, azt kérdezik tőlük: "Hova van bejelentve?" Sehova nincsenek bejelentve, ezért is támogatom a bejelentési kötelezettséget."

Ezt nem értem pontosan. A munkaügyi hivatalba nem pont azért megy valaki, mert dolgozni akar? Mihez kérdezik, hogy be van-e jelentve?
Vagy arról van szó, hogy könnyebb kivizsgálni egy problémát, ha be van jelentve? Ha valakivel erőszakoskodnak, az rendőrségi ügy. Ha valaki undorodik attól, amit csinálnia kell, akkor a munkával van a baj, ezen semmilyen regisztráció nem fog segíteni.

"És ha már a témánál vagyunk: szükség lenne kötelező egészségügyi vizsgálatra is. Nemrég találkoztam egy lánnyal, akinek alhasi rákja volt. Sürgősen el kellett volna látni, de az anyja zsarolta őt otthonról. A gyerekei az anyjánál élnek a szülőhazájában, és azzal fenyegette, hogy otthonba adja őket, ha nem küld pénzt a lánya. Így még mindig az utcán strichel. Az ő esete nem egyedülálló, a legtöbb strici akkor küldi a lányokat orvoshoz, amikor már tényleg nincs más lehetőség."

(NNB hozzáfűzése e-mailben:
A munkaügyi hivatalos cuccot nem értem. Ha csak azt olvasnám, azt mondanám hogy a kérdés arra vonatkozik hogy mi a bejelentett lakcíme. Az, hogy most milyen melóhelyre van bejelentve mint prostituált, nem tudom, mit segítene, ha épp másik munkát keres. Mondjuk ahhoz képest, ha munkanélküliként van regisztrálva. Vagy összefügg a kettő, mint külföldinek nem lehet bejelentett lakcímed, ha nem vagy valami melóhelyen regisztrálva, így nem fogad a munkaügyi központ?
A kötelező egészségügyi vizsgálatok meg nem hiszem, hogy segítenének azon, akit a strici kényszerdolgoztat úgy is, ha rákja van. Pl mivel azok nem mindenre kiterjedőek, hanem a nemi úton terjedőket vizsgálják (lehet, hogy méhnyakrákról beszél, mint alhasi rákról? Annak még lenne értelme. De csak abban a speciális esetben, más, nem nemi betegség esetén nem segít). Vagy párhavonta kötelezően át kellene esniük egy teljes körű vizsgálaton, amiben mindent néznek, a melanómától az influenzáig? És ez mit változtatna azon, hogy a strici nem engedi kezeltetni? Vagy hogy otthonról zsarolják és nem mer időt szánni arra hogy kezeljék? Kényszergyógykezelés is kellene, kötelezően? Ennek így nem sok értelme van. A többinek sem. Vagy csak én nem olvasam elég összeszedetten. )


Viszont mivel mittudomén, a hvg is lehozta, meg mivel tudom, hogy elfogult vagyok, tartok tőle, hogy talán én nem látok valami nagyon fontosat. Ebben az esetben légyszi, írjátok már meg nekem.

 

A behindtheredlightdistrict blog írója itt ír a hollandiai regisztrációról - úgy emlékeztem, hogy erről is volt egy külön bejegyzés, de ezek szerint rosszul. Ha rákerestek a cikken belül a "registration" szóra, az első találatos bekezdés lesz az.

A bejegyzés trackback címe:

https://suisseproject.blog.hu/api/trackback/id/tr316801201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2014.10.18. 19:54:10

Könnyen lehet, hogy én sem értem pontosan. Pl mert nem ismerek valami körülményt, összefüggést, életrajzi adatot a lányról, vagy valami helyi részletet a német szabályozásból. Készséggel elismerem, hogy nem vagyok képben ezekkel a dolgokkal. Utánanézhetnék, csak most mással vagyok elfoglalva és lehet, hogy mindig is mással leszek elfoglalva.

Amit nem értek az az hogy mi a franc értelme van ezt így lehozni. Ha én nem értem akkor esélyesen az olvasók nagy része nem érti - annyira azért nem vagyok rossz a patternmatchingben és egészen tájékozottnak is számítok. Viszont van egy ronda gyanúm, hogy az egész csak az érzelmi manipulációról szól, értelmet nem is kell keresni benne, elég, ha nem látszik elsőre teljesen hülyeségnek, addigra meg már elolvasták a fogékony olvasók és megfelelően manipuláltattak. Remélem, tévedek :/

mikeb 2014.10.25. 09:20:14

It should be noted, that the article was published in the "Emma" journal. A newspaper who is fighting against prostitution since many years. I don't think the letter is faked, but of course they would never publish an article that would say anything positive about sexwork.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2014.10.25. 11:22:36

@mikeb: OK, wow:O.
It remind me of what I read yesterday: someone shows a link to the other about sexworkers talking about their job (I also read one of the blogs) but the reader gets stuck with the first blog quote saying that she mostly doesn't enjoy sex but the money. (Which is, actually, is not a point against sexwork)
süti beállítások módosítása