Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

...akkor bizony több dolognak kell megfelelned a munkád megválasztásánál más munkákhoz képest. Íme egy lista:

Ha szexmunkás vagy:

1.) Válaszd 100%-ból szabad akaratodból, különben kényszerítés áldozata lettél. (de pl. takarítónő/irodai rabszolga lehetsz sürgető gazdasági kényszerből, semmi gond)

2.) Ha nem erről álmodoztál már gyerekkorodban is, a választásod nem valid (bezzeg ha sportoló lennék, vagy az, amivel a szüleim foglalkoznak... még az a munka sem tetszik, amiről pár éve azt gondoltam, hogy jó lenne, nemhogy az, amiről gyerekoromban álmodoztam)

3.) Nem érezheted magad rosszul, akár azért, mert éppen megviselt a munkád, mert erre az lesz a válasz, hogy abba kéne hagynod (az normális, ha az irodai melód miatt áll görcsben a gyomrod, vagy megríkat a főnök. Persze, ott is azt tanácsolják majd, hogy ha lehet, menj másik munkahelyre, de gondolom, teljes szakmaváltást nem várnak el)

4.) Csak akkor valid a munkád, ha a vendégeid mind tisztelnek téged. Az senkit nem érdekel, hogy mások mit gondolnak a takarító személyzetről / sofőrről / főnökükről, de ha esetleg a vendégeid lenéznének, az elég indok arra, hogy ez a munka eltörlésre kerüljön.

5.) Ha közlöd, hogy te jól érzed magad a munkádban, azt mondják, hogy:

- gondolnod kéne azokra, akik nem ilyen szerencsések (gondolom, a szabad akaratú gyári munkásoknak is ezt mondják a rabszolgaként dolgoztatottakkal szemben)

esetleg

- amit mondasz, káros, mert legitimmé teszi a prostitúciót (és annak MINDEN formáját, nem számít, hogy te nem vagy pl. kiskorú vagy kényszerített, aki arról beszélne, hogy milyen jó dolog is 18 év alattiakkal, vagy erre kényszerített emberekkel is pénzért szexelni).

 

A lista szabadon folytatható.

A bejegyzés trackback címe:

https://suisseproject.blog.hu/api/trackback/id/tr966862693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kispolgár 2014.11.08. 18:24:56

Ez a bejegyzés miről jutott eszedbe?

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2014.11.08. 18:27:30

Sok más szexmunkás blogot olvasgattam. Miért, nem tetszik?:)

kispolgár 2014.11.08. 19:36:36

Semmi bajom nincs vele, tényleg csak a kíváncsiság miatt kérdeztem. Na meg ma láttam egy ilyet, gondoltam hátha ez ihlette: index.hu/mindekozben/poszt/2014/11/08/jo_no_csak_mint_laura_palmer_a_keze_neha_hatrahajlik/

Rajtatok kívül ír még valaki szexmunkáról blogot magyar nyelven? (Flóráét ismerem.)

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2014.11.08. 19:42:56

@kispolgár: ezt most látom először:). Most erről eszembe jutott egy norvégiai szexmunkás blogja, amikor arról írt, hogy igen, tökjók ezek a technikák, hogy hogy garantáld a biztonságod a vendégek adatainak megszerzésével, csakhát ő örül, ha egyáltalán bármilyen nevet mondanak, nemhogy igazat, merthogy mindenki fél a lebukástól. Tuti nagyobb biztonságban van, mint olyan helyeken, ahol nem csukják börtönbe, akikből élsz...:P

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2014.11.09. 01:50:13

@kispolgár: A médiában annyira durván nem hangsúlyozzák a prosti=áldozat vonalat, a linkelt posztban persze igen, de nem annyira tipikus. Inkább a "büdös kurva nem dolgozik csak szétteszi a lábát" vonal megy, mint negatívság. Ez utóbbi viszont kevésbé zavar, talán mert kissé furán érzem magam mert tényleg könnyű életem van sokakhoz képest, az áldozatszerepet viszont utálom. De van más, nem szubjektív aspektusa is a dolognak, úgy látom, az előbbi sokkal veszélyesebb ránk nézve.
Úgy tűnik, igazán komolyan azért senki nem gondolja hogy aki szexet ad pénzért azt börtönbe kellene csukni mert fujj, erkölcstelen, inkább csak kiközösíteni akarják. És mintha nem is fejlődnének a dolgok ebbe az irányba. (Bár ha NERék bedobják a köztudatba akkor még simán lehet, ha a norvégokkal megy, velünk még könnyebb is...) Viszot elég nagy csoport van akik tényleg komolyan gondolják hogy szexet venni pénzért bűn, kizsákmányolás, és nekem úgy tűnik, ez a mentalitás lassan de terjed, az EUban is. Para..

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2014.11.09. 01:54:18

Ja amúgy semmi részem a posztban, noha teljesen egyetértek vele. Mostanában egyre inkább ki vagyok szállva ebből a témából, nem szeretek rajta gondolkodni, vagy írni róla. Elméleti vonalon sem, gyakorlatról sem. Úgy tűnik, a bloggerek közül én dolgozom most a legtöbbet (talán SPvel fej fej mellett), szóval ezzel sok posztot veszít a blog... ez van. Ehelyett valamiért a fizikára vagyok rákattanva, szeretném rendesen megérteni azt, aminél anno fizikaórán nem figyeltem, esetleg kicsit jobban is. Szóval most az atomfizika-elektromágnesesség-relativitáselmélet-csillagászat a téma, nem a szexmunka társadalmi vonatkozásai.

(hm, ez szerintem most baromira nem érdekel egy olvasót sem)

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2014.11.09. 02:36:34

@noname.blogger: SP tudtommal nem dolgozik mostanában sokat. Én meg pont, hogy nagyon rápörögnék a témára, de semmi új nem jön szembe velem, szóval ilyesmirke futja..:)

Egyébként Norvégiában is a klienst büntetik amúgy, mármint gondolom, így értetted, csak nem volt egészen egyértelmű .

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2014.11.09. 04:20:48

@Ivonn88: Heti 4, átlagosan 3-4 óra az nekem már sok :) lehet hogy ő ugyanezt kevésnek tartja. Nem tudom mennyit dolgozik, csak benyomás, hogy sokat :)

suisseproject 2014.11.09. 08:56:40

Hát, én is itt vagyok.
Nem dolgozom ennyit. Bár pontosan nem vezetem, de szerintem havonta 1-2-nél nincs több.
Egyébként valószínű azt is kevésnek tartanám, ez igaz, de nekem elég furcsa a hozzáállásom ehhez a témához :D

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2014.11.09. 09:06:49

@noname.blogger: most már komolyan érdekel, hogy miért gondoltad, hogy ennyit dolgozik??:)

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2014.11.09. 11:19:17

@suisseproject: @Ivonn88: Vagy úgy. A privát blog alapján gondoltam :)

SP, mi a hozzáállásod a témához?

suisseproject 2014.11.09. 14:16:22

@noname.blogger: Minél többet dolgozni. Valamiért én nagyon szeretem túlhajtani magam.
Mondjuk ennek ellentmond, hogy amikor rögtön kéne ugrani, akkor általában nemet mondok. Gondolom, valami olyasmi lehet, hogy ha már egyszer benne vagyok, nem állok le, csak pörgök :P Aztán meg napokig/hetekig/hónapokig pihizek.

kispolgár 2014.11.09. 18:21:05

@noname.blogger: Prostituált=áldozat vs. prostituált=nem dolgozik semmit. Nekem úgy tűnik attól függ melyik sajtóterméket olvasod. A komoly lapokban inkább az első a bulvárokban a második megközelítés él. De ez csak érzés, nem áll mögötte sajtófigyelés:)
Nem hiszem, hogy fideszesek kliensbüntető ötletet dobnának be. Ahhoz az ötlet túl feminista, ők meg túl macsók. Tudom ezzel itt nem leszek népszerű, de inkább el tudom képzelni DK-Együtt-LMP vonalon az ilyen ötletek köztudatba dobását. Persze a Fidesz nem fogja lebontani a magyarországi prostitúció Btk-beli korlátozásait.
"Viszont elég nagy csoport van akik tényleg komolyan gondolják hogy szexet venni pénzért bűn, kizsákmányolás, és nekem úgy tűnik, ez a mentalitás lassan de terjed, az EUban is." Kérdés, hogy a csoport tényleg nagy-e vagy csak hangos? Én inkább olyat látok fórumokon, hogy lúzernek tartják aki prostituálthoz megy.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2014.11.09. 18:29:56

@kispolgár: az LMP-ről eléggé én is el tudom képzelni, főleg azután, hogy az egyik tagját hallottam ebben a témában érvelni.
Nem tudom, mennyire nagy ez a csoport, de pl. Franciaországban elfogadták nemrég azt a törvényt, hogy a klienst büntessék, ez azért szerintem aggasztó :-/. Kanadában is valami hasonlót fontolgatnak, igaz, az nem Európa.

szombathelyi vitéz 2014.11.09. 18:51:26

"akkor bizony több dolognak kell megfelelned a munkád megválasztásánál más munkákhoz képest."
Ami a te konkrét esetedet illeti, ott szerintem nincs szükség további magyarázatra vagy érvekre a pályaválasztásoddal kapcsolatban. Egyetlen rendszeres olvasónak sem lehet kétsége, hogy te és a szexmunka tökéletesen egymásra találtatok:)
(Nálad inkább azt nehéz elképzelni, hogy érdemben másféle munkát végezzél. Nemigen fogsz olyat találni, ami csak megközelítőleg ennyire érdekelne, olyat sem, ami megközelítőleg ennyit fizetne, olyat meg végképp nem, amire mind a kettő megállna. Teszel majd pár kísérletet becsületből, de túl nagy lesz a kontraszt. Inkább olyasmit tudok elképzelni, hogy előbb-utóbb valami celebféle lesz belőled, egyfajta intellektuális kelemenanna vagy sáfrányemese. És akkor legalább a diploma sem volt hiába, szóval meglesz hozzá a szükséges ideológia is:) Most még nincsenek meg ehhez a feltételek, sem te, sem a magyar médiaközeg nem áll ehhez készen, de pár év múlva összeállhat a dolog.)

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2014.11.09. 18:56:28

@szombathelyi vitéz: Ivonn mint celebféle, huhh, ezt nagyon nem tudom elképzelni.
Nem az a fajta aki kiáll és produkálja magát, csak írással meg még senki nem lett celeb.

szombathelyi vitéz 2014.11.09. 18:56:54

@noname.blogger: Emlékezz rá majd öt év múlva: én voltam az első, aki megjósolta:)

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2014.11.09. 19:00:11

@szombathelyi vitéz: @noname.blogger: hát azt én sem, de azt igen, hogy írok valami igen szar könyvet, ha azt valaki képes kiadni:D
Én ennél sokkal sötétebben látom a jövőmet: elmegyek egy multihoz és ott dolgozom alkalmazottként életem végéig. Ez nem azért gond, mert a multi szar, hanem azért, mert nem pont ilyesmit szeretnék csinálni.

Ami viszont vicces, hogy pont azt nem tenném soha, amit te mondasz, mert én túlságosan félek letérni a mások által helyesnek ítélt útról:). Esetleg még azt tudom elképzelni, hogy jön egy pasi, akivel egymásba szeretünk, és ha az illető még jól is keres, akkor szülök gyorsan három gyereket, és utána vagy az előző lehetőség, tehát random multinál dolgozom alkalmazottként életem végéig, vagy - ha nagyon jól keres - a fölösleges időmet mindenféle eszmék iránti harcban töltöm el. Itt ismételten nem azzal van a gond, hogy ciki lenne három gyereket szülni karrier helyett vagy hogy ciki három gyerek mellett nem dolgozni és valami ügyért harcolni, hanem azzal, hogy én baromira nem érezném jól magam benne. Csakhát, ismétlem, elég jó vagyok abban, hogy azt az utat kövessem, amit a társadalom elfogad, továbbá konkrét cél és ambíció hiányában könnyen mozdulok a legkönnyebb ellenállás felé (nem véletlenül mentem pl. olyan szakra, ami viszonylag keresettnek és jól fizetettnek számít)

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2014.11.09. 19:02:35

@szombathelyi vitéz: Óóó, nálam is voltak már mindenféle magyarázatok, hogy én valójában mennyire nem szabad döntésből csinálom ezt, és mennyire szenvedek is tőle valójában, vagy miket tettem, hogy ne szenvedjek (tudod, test tárgyiasítása meg hasonlók), pedig nálam sem a kénszerítés, sem a rossz anyagi helyzet nem játszik. Valamit mindig lehet mondani.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2014.11.09. 19:07:15

Offtopic, de épp a Szerelempatakot nézem, és persze ilyenkor elgondolkozik az ember, hogy remélhetőleg ő is lesz 70-80 éves, és pont ilyen fura lesz hallgatni, hogy valamikor ő volt a legjobb nő/pasi, és mindenki őt akarta. Az egyik idős néni, akit most hallgatok, pl. ha most lenne 16, biztos ő lenne a tökéletes sminkű és ruhájú beképzelt lány, akinek minden alany jogon jár, mert szép:D (ebbőlamúgy a sminken kívül minden meg is volt neki, bár nem tudom, hogyan sminkeltek régebben az emberek). Csak innen az öt év múlva-dologból ugrott be:)

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2014.11.09. 19:10:40

@szombathelyi vitéz: Feltétlenül. Sőt, megkérnélek hogy akkor írj nekem egy e-mailt és dörgöld az orrom alá hogy tévedtem :D

Egyébként magamról még inkább el tudnék képzelni valami nyilvános szereplést. Nem celebkedést, de pl aktivistáskodást, ami szerepléssel járhat együtt. Akár még működhetne is, úgy nézem, gyakorlatilag nem lenne konkurenciám. Perpill nem ezt szeretném de azért vonzódok hozzá.

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2014.11.09. 19:14:30

@Ivonn88: Állítólag egészen haladnak egy öregedés-visszafordító kezeléssel, már embereken tesztelnek. Ha jól emlékszem. Szóval én is szeretnék 70-80 éves lenni, de azt akarom hogy akkor is még mindig mindenki engem akarjon :D:D

(eltekintve attól hogy most sem akar mindenki engem, jól hangzik)

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2014.11.09. 19:25:18

@noname.blogger: Ha van valami cikked a témával kapcsolatban, szívesen olvasnám:), máskülönben keresgélhetek én hiteles forrás után:D

szombathelyi vitéz 2014.11.09. 19:29:39

@Ivonn88: Megint csak azt felejted el, hogy az emberek elsöprő többsége soha nem él át ilyesmit, fiatalon sem. Nem akarja őket mindenki, sőt egyeseket senki nem akar, vagy legalábbis senki olyan, aki neki is kellene. De még a szerencsésebbekkel is előfordul, hogy aki nagyon kellene nekik, az pont nem akarja őket.
(Azért érdekes lehet úgy élni, ahogy a jelek szerint te élsz: gyakorlatilag ismeretlenek számodra azok az érzések és fájdalmak, amik egy átlagos ember életét behálózzák. De azért vigyázz: ha egyszer mégis belefutsz valamelyikbe, annál jobban fog fájni, mert nincs ellene reagálni képes védekező mechanizmusod)

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2014.11.09. 19:30:25

@Ivonn88: Ha szembejön majd elküldöm :) halvány fogalmam sincs hol láttam, talán valamelyik facebookos angol nyelvű tudománynépszerűsítő csoport posztolta. Ezek azért messze nem hiteles források. De ha csak a negyede igaz, akár még lehet is belőle valami az én életemben. Akkor pedig eladni a lakást-autót-szobabiciklit és befizetni egy kezelésre :)

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2014.11.09. 19:35:15

@szombathelyi vitéz: szerintem az, hogy mindenki őt akarja, túlzás/irónia volt. Viszonylag sokan akarják, elég jó csaj, bár persze a kapcsolat az más mint a szex.

Mondjuk én még nem találkoztam olyannal hogy ő úgy igazán akart volna valakit, szóval lehet hogy a visszautasítással tényleg nem sokat találkozik.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2014.11.09. 19:36:14

@szombathelyi vitéz: ööö, én a fentinél nem magamról beszéltem:O. Viszont jó eséllyel a legtöbb ember életében volt olyan eset nem egyszer vagy kétszer, hogy megtetszett valakinek.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2014.11.09. 19:45:11

@noname.blogger: ha párkapcsolatról van szó, akkor összesen ketten utasítottak el (elég durván) és egy ember szakított velem (eggyel meg én, valakivel meg közösen). Ha szexről... nem volt olyan sok ilyen melón kívüli tapasztalatom:), de asszem, így valóban nem utasítottak el, bár én sem próbálkoztam magam agyon sosem. Ha társaságban vagyunk több lánnyal, általában nem én jövök be a legjobban a fiúk többségének, bár elég kicsi a mintám az esetekből, merthogy ugye nem nagyon járok-jártam társaságba.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2014.11.09. 19:49:28

Pont mostanában olvasgattam egyébként a tinikori naplóimat, volt benne egy eléggé sokáig húzódó első félig-meddig beteljesült, de inkább plátói szerelem (végül egyszer-kétszer találkoztunk a sráccal meg csókolóztunk is néha, aztán egyszercsak nekiállt ignorálni a megkereséseimet), meg egy msn-beszélgetés (oldschool:D), amiben elhívtam egy srácot karácsonyi ajándékot venni, ő meg mondta, hogy eljön, ha elhívom valahogy az egyik osztálytársnőmet - fura, de akkor azt hiszem, nem esett le ennyire tisztán, hogy ez így milyen... gáz :-/

szombathelyi vitéz 2015.05.09. 17:14:52

Volt most ez a legújabb prostigyilkosság Pesten:
propeller.hu/itthon/3099555-kozismert-politikus-is-lefekudt-meggyilkolt-19
propeller.hu/itthon/3099038-megorultek-kinaiak-meggyilkolt-tiniert
www.blikk.hu/blikk_aktualis/gyilkossag-nancy-d-szexpartner-internet-szexhirdetes-akacfa-utca-19-2354953
(Egyébként szerencsétlen csaj profilja hasonló volt a tiétekhez, 90 százalékban külföldiekre dolgozott, kb. az árkategória is hasonlít.)

A kommentek alapján nem sokat változott a közvélemény a prostitúcióval kapcsolatban, vagy inkább még romlik is a helyzet. A teljes tájékozatlanság keveredik azzal, hogy a magyar átlagember egyre jobban gyűlöl mindenkit és mindent, ami egy kicsit is eltér valamiben az ő standardjaitól (amiket egyébként sokszor ő maga sem tart be) Tipikus példa itt a "trafikoslányt sajnálni kell" - "a kurváért nem kár" szembeállítás.
Ez meg bizonyos értelemben még durvább, mert itt már maga a cikk is erről szól:
hu.blastingnews.com/hir/2015/05/egy-akacfa-utcai-prostitualt-tundoklese-es-halala-00381993.html

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.05.09. 17:52:42

@szombathelyi vitéz: nem is tudtam, hogy külföldiekkel dolgozott főleg. Szar amúgy ez a sztori, nem is szívesen olvastam róla:(. Az indítékot lehet tudni, sejteni?

Ez a párhuzam se jutott volna eszembe, pedig bakker... csak azt tartottam nagyon izének, amikor belefutottam olyan cikkekbe, amik már tényleg a legbulvárosabb, legcsámcsogósabb stílusban írtak, és már mindent szétszedtek a témában, amit lehetett :-/

prandelli 2015.05.10. 09:58:10

Az az utolsó cikk tényleg rémisztő.
Érdekes, hogy a szöveg kb. olyan, mintha valaki egybegyúrta és rendszerezte volna a többi sima bulvárcikk alatti tipikus és többségi kommenteket, viszont itt meg kb. 15:1 arányban egészen más a hozzászólások tartalma és hangulata. Talán a közönség más, vagy talán van egy olyan töménysége a sötét/ostoba/korlátolt gondolatoknak, ami már ellenhatást vált ki.

Valahol jellemző egyébkáént az is, ha egymás mellé tesszük ezt az írást a szerző egy másik cikkével: hu.blastingnews.com/hir/2015/05/elegans-mama-csodaszep-baba-katalin-hercegno-megmutatta-kislanyat-00375531.html
Nem akarom szájbarágni az összehasonlító értékelést, tegye csak meg mindenki maga:/

@szombathelyi vitéz: A múlt héten írtam neked egy mailt, de az a gyanúm, hogy vagy nem él az a fiókod, vagy nem nézed meg a leveleidet. Ha az utóbbi, akkor nézd meg, ha az előbbi, akkor írj rám egy privát üzenetet:)

suisseproject 2015.05.10. 16:40:41

Egyébként nem tudom, ti hogy vagytok vele, engem ezen kívül az zavar még nagyon ebben az ügyben, hogy a politikus-vonalat hogyan erőltetik...
Gyakorlatilag mintha tökmindegy lenne, hogy valaki meghalt, az az érdekes, hogy egy politikus látogatta. Ez a komment vitte a prímet, majdnem minden tekintetben (ha nem lennék ennyire megrökönyödve, nagyon kiröhögném az illetőt):

"Miért nem lehet kiírni a politikus nevét ? Így folytathatja mocskosabbnál mocskosabb üzelmeit. OV. miért nem nyilatkozik az ügyben, pedig ha valaki akkor Ő tudja kiről van szó ! Nehogy a választók megtudják a gazemberségeiket ebben a vonatkozásban is ? Itt nincs helye a személyiségi jogoknak, csak nehogy még durvább dolgok is kiderüljenek róla, utánna mindenki mossa a kezeit, de csak sósavban !!!"

szombathelyi vitéz 2015.05.15. 15:25:43

@suisseproject: Sajnos ez a bulvár működése... Egyébként ha igaz a politikus neve, ami egyre inkább kering mindenfelé, akkor ez még semmi ahhoz képest, mint amikor majd az RTL híradó kezd foglalkozni vele, milliós nézettség mellett.

@Ivonn88: "Az indítékot lehet tudni, sejteni?"
Valami nagyon zaccos ebben az ügyben. A közhiedelemmel ellentétben a hasonló eseteket 90 százalékban felderítik az elkövetés után egy héten belül. Most hirtelen három prosti-gyilkosság ugrik be a közelmúltból, ahol mind pár napon belül megvolt a tettes. Az emberölési ügyekre a rendőrség amúgy is hatalmas erőforrásokat mozgósít, és a profi bérgyilkosságokat kivéve nagyon jó hatásfokkal fel is derítik az ügyeket. Az szinte biztos, hogy ebben az ügyben nagyon fontos ember vagy emberek érintettek, ami természetesen nem jelenti azt, hogy a gyilkossághoz is közük van. (És szintén lassíthatja a felderítést a kínai szál, ha igaz.)

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.05.17. 13:56:31

@szombathelyi vitéz: ja, az engem is folyton meglep, hogy mintha elég hamar meglennének a gyilkosok, bár az is igaz, hogy az átlag bűntény azért nem annyira összetett, mint amiket a különböző sorozatokban látunk.
Olyan fura amúgy, hogy ahogy sorozatokat nézek, vagy akár ha olvasok valamiről, nem tudatosul bennem, hogy oké, itt megöltek egy embert, és milyen lehet, hogy betoppansz valahova, és egyszercsak ott fekszik valaki holtan, pláne ha még ismered is az illetőt, de ha belegondolok, kb. nem tudom elképzelni, hogy hogy lehet az ilyesmit később feldolgozni.

szombathelyi vitéz 2015.05.18. 16:35:00

@Ivonn88: Az emberölések 90+ százalékának felderítéséhez bőven elég a nyers erő: jó sok emberóra, lábmunka, némi technika, tapasztalat és a rutinok lefuttatása, aztán szépen meglesz a delikvens szinte magától. (Technika alatt sem a helyszínelős sorozatokra kell gondolni, hanem csak egészen alapvető dolgokra.) És mivel a mindenkori rendőrségnek ez a legfontosabb statisztikája, ezért oda is teszik a szükséges erőt. Cserébe viszont a te csalási feljelentésedet, meg a hasonló ügyeket akkor is magasról letojják, ha te magad beviszed nekik a 100%-os bizonyítékokat. Nem hogy nyomozni nem hajlandók, de még a papírmunkára sem, hogy a sértett által elvégzett nyomozást dokumentálják.

kispolgár 2015.05.18. 20:15:26

@Ivonn88: Állítólag a magyarországi gyilkosságok nagy részét az áldozatot korábbról már ismerő emberek (rokon, barát, munkatárs, ivócimbora stb.) követik el. Ha ez tényleg így van, akkor ezt biztos tudják a rendőrök is és innen kezdve ahogy szombathelyi vitéz írja le kell futtatni a rutinokat és meg lesz a tettes.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.05.18. 21:54:19

Nemrég olvastam egy könyvet mindenféle esetekről visszaemlékezés formájában. Asszem, a hetvenes években íródott, de ott is az áldozatot ismerők voltak főleg az elkövetők. Csak nekem mégis nehéz elvonatkoztatni attól, hogy akármilyen emberöléssel kerültem kapcsolatba, az mind valami filmben/sorozatban volt, és korántsem egyszerűen megoldható.

@szombathelyi vitéz: egyébként valami hasonló történt, és ez volt a legdühítőbb az egészben.

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2015.05.19. 00:30:53

@Ivonn88: " betoppansz valahova, és egyszercsak ott fekszik valaki holtan, pláne ha még ismered is az illetőt, de ha belegondolok, kb. nem tudom elképzelni, hogy hogy lehet az ilyesmit később feldolgozni. "
Szerintem nekem pl baromi egyszerű lenne, valószínűleg nem hatna meg különösebben, inkább csak érdekesnek találnám és kíváncsi lennék (pszichopata-e vagyok). Kivéve persze ha az illető az valaki olyan aki fontos számomra, de szerintem ott sem az zavarna hogy látom holtan, hanem hogy elveszítettem.

@szombathelyi vitéz:
"meg a hasonló ügyeket akkor is magasról letojják, ha te magad beviszed nekik a 100%-os bizonyítékokat. Nem hogy nyomozni nem hajlandók, de még a papírmunkára sem, hogy a sértett által elvégzett nyomozást dokumentálják. "
Pontosan. Egészen konkrétan ez történt velünk is, egy kocsmában egy ismeretlen ellopott egy táskát benne laptoppal, kamerafelvétel is készült róla (nem azonnal vettük észre). Meg sem próbáltak nyomozni. Később mi megtaláltuk a tettest.

Nem akarok mélyelemzésbe menni a hozzáállás társadalmi hatásairól, de szerintem ehhez köthető a rasszizmus jelentős részétől kezdve az önbíráskodáson keresztül bizonyos fajta állampolgári passzivitásig egy csomó minden.

Volt valami teszt valahol nemrég, hogy mennyire hajlasz a korrupcióra. Ott az egyik kérdés valami olyasmi volt, hogy jelented-e a hatóságoknak ha látod, hogy valaki egy teherautónyi szemetet önt egy közeli tóba. Vagymi. Hát, én pl nem jelenteném. Ezeknek?! Úgysem tesznek semmit, vagy a végén kitalálnak valamit és engem büntetnek meg, ha nagyon ugrálok.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.05.19. 01:23:47

@noname.blogger: az ilyesfajta halál eléggé hirtelen, meg nem tudom, magamon azt vettem észre, hogy sokkal jobban tudatosul bennem valakinek a halála, ha mondjuk előtte látom olyan állapotban, amiből már nem nagyon fog felébredni, holtan még senkit sem láttam, de az meg aztán eléggé tudatosító. Én meg egyelőre még mindig rettegek ettől az egész halál-témától, szóval különösen sokkoló lenne nekem az ilyesmi.

A rasszizmus hogy köthető ehhez?

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2015.05.19. 10:51:44

@Ivonn88: Rasszizmus:cigánygyűlölet. A rendőrség nem cselekszik az apróbb lopásos, betöréses ügyekben, és mivel az ilyen ügyeket gyakran cigányok követik el (és ezt kisebb településeken lehet tudni, gyakran az elkövetőkről is "mindeki" tud), az emberek frusztrációjából következő haragja kiterjed az egész népcsoportra, amit meg szítanak az arra amúgy is hajlamosak, lehet gyártani a fajelméleteket. És akkor már tök mindegy hogy te magad mennyire vagy tisztességes, ha közben cigánynak nézel ki. Aztán meg már a dolog visszafelé is működik, a megbélyegzés és hátrányos megkülönböztetés gyűlöletet szül (különösen ha már úgy nősz fel, hogy a gyerekeknél szokásos "rosszalkodásaidat" egész máshogy ítélik meg mintha fehér középosztálybeli csinálná ugyanezt), és még azok is "háborúba" kezdenek a magyarok ellen akik amúgy rendes népek lehetnének. Stb, van még néhány dimenziója a dolognak. Egymást erősítő hatások, ebben a fázisban már önműködő, de ha a rendőrség hatékony és egyben igazságos lenne, ez ellen lehetne dolgozni. Így is lehet, de sokkal nehezebb, az ellenhatás folyamatosan megvan.
süti beállítások módosítása