Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Pénzügyek

Címkék: vélemény callgirl Ivonn

2012.11.16. 23:49

Nagyjából egy hete spórolok: nem veszek semmilyen felesleges dolgot, a hét legnagyobb luxusa egy cukrászdában elköltött tejeskávé és meggyes rétes volt. Hogy mi az oka? Az, hogy rájöttem, hiába kerestem sokat, jelenleg nem dolgozom, és nincs is esélyem munkára. Gyorsan felregisztráltam még vagy három másik ingyenes nemzetközi site-ra, és kreáltam egy elég egyszerű honlapot, amit viszont nem nagyon fog senki megtalálni, hiszen esélyesen nem szerepel a google-ben az első találatok között. Igyekszem majd jobban ráfeküdni a témára.

És azt hiszem, itt szokott az ember elcsúszni: ha hirtelen sokat keres, majd úgy gondolja, hogy ez mindig így lesz, pedig ez nagyon változó. Rendben, az én helyzetem elég speciális, mert nem dolgozom folyamatosan, viszont amikor dolgoztam, akkor is voltak párhetes "nincs kedvem dolgozni"-időszakok, persze a kiadásaimat meg nem fogtam vissza, hát mindig ott maradtam, ahol voltam: volt egy kisebb tartalékom, de többet nem tudtam felmutatni.

Ráadásul kissé hamis biztonságérzetbe sodort az a gondolat, hogy "ha jön egy munka, megint sok pénzt keresek rövid idő alatt" - és valóban, órabérben remekül hangzik, és tényleg úgy érzi az ember, hogy kis erőbefektetéssel rengeteget kereshet. Aztán nem csörög a telefon napokig, amikor viszont csörög, nem érek rá az egyéb teendők miatt.


Meg persze mi is motivált volna, mire éreztem volna érdemesnek gyűjteni? Az egyetlen szóbajöhető dolog a saját lakás, ami viszont olyan távoli cél a magas összeg miatt, hogy elérhetetlennek, igy értelmetlennek tűnik.

A helyzetemből adódóan fogalmam sincs, mit tennék, ha nem tanulnék és nem terveznék más területen elhelyezkedni, nem tudom, hogy akkor hogyan gondolkodnék. Ésszerű megoldásnak az tűnik, hogy az ember kiváltja a vállalkozói igazolványt, és dolgozik, amíg tud, félretesz, amennyit tud, és a nyugdíjkorhatár elérésekor majd eléldegél szépen. Számomra ezzel kapcsolatban a következő problémák merülnek fel, ha belegondolok:


1.) ezt a munkát csak nagy szerencsével lehet nyugdijíkorhatárig folytatni, azt hiszem - persze lehet, hogy nem igy van, de valahogy nem nagyon találkoztam a hirdetőoldalakon 50 évesnél idősebb szexmunkásokkal. Mit tesz az ember a munka befejezése és a nyugdij közti időszakban? Nyilván ugye félretett pénzt és szépen eléldegél. Nem tudom, nyit egy megtakaritást... viszont:

2.) egy dolog, hogy van a vállalkozói igazolvány, de belegondolni, hogy akkor nagyjából csak a keresetem fele maradna meg - és ez az összeg már baromira nem szimpatikus. Nem mondom, hogy ez valami okos gondolat, de megakadályozhatja az embert. Megintcsak, valószínűleg más lenne a helyzet, ha az ember később sem szeretne mást dolgozni. Vagy ha mégis, ezt a munkát akkor sem muszáj abbahagyni, és ugye már lehet adózni a Katával is (az új adózási forma egyéni vállalkozók számára). Mégis, nem tudom, mennyire jellemző a para, hogy az ember bármilyen nyomot hagy maga után, de el tudom képzelni. És rendben, az adószámban a tevékenység nincs pontosan megnevezve, de egy csomó olyan kategóriával van tele, amit nem tudom, mennyire néznének ki mondjuk egy későbbi nem tudom, könyvelőből. (de ez utóbbi már valószínűleg tényleg egyszerű túlaggódás)

És végül: persze, az ember végiggondolja, és elvileg tudja, mit kéne tennie. De annyival egyszerűbb "majd később" elintézni, hiszen ha valamikor megy a szekér, az ugye biztos mindig úgy is lesz. Aztán egyszer csak nem, és az ember persze későn kap észhez.


Ebben a bejegyzésben csak a saját gondolataimat próbáltam összeszedni, meg azokat a hibákat, amikbe belecsúsztam, vagy esetleg belecsúszhatnék, belecsúszhatok. Nem tudom, hogy más szexmunkások hogy élnek, hogyan gazdálkodnak a pénzükkel. Az ismerőseim mind tanulnak, igy azt tervezik, hogy máskor főleg (vagy teljes egészében) másból fognak megélni. Németországban beszéltem egy lánnyal, aki vett egy autót a keresetéből, ergo ő ezek szerint félretett.

Mindenesetre, amig nem dolgozom megint, visszafogom magam, és irogatom, hogy mi az, amire most nem költök, de majd ha dolgozom... a keresetem 20%-át nyilvánitom majd szabadon elkölthetővé, szóval a rendszeres költekezés feltétele a rendszeres munka lesz:). Eddig a listámon az ételrendelés (utálok főzni) és egy számitógépes játék áll.

A bejegyzés trackback címe:

https://suisseproject.blog.hu/api/trackback/id/tr304911002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása