Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

(Azért a cím, mert jelezni akarom, hogy kissé rinya következik, és nem zárom ki a lehetőségét, hogy ez motivált az egész post megírására. Mindazonáltal ahogy lehiggadva is gondolkodni kezdtem rajta, úgy gondolom, ennél egy kicsit talán többet jelent majd a bejegyzés)

Sokat gondolkodtam arról, hogy vajon írjak-e bejegyzést a történtekről, mert úgy nagyjából semennyire sem kapcsolódik a blog profiljához, hacsak annyiban nem, hogy valami velem történt, és én vagyok a blog szerzője:), egy tematikus blogban viszont szerintem ennyi magyarázat nem elég. Úgy is voltam vele, hogy nem érdekel, dühös vagyok, és az egyetlen felület, ahol ennek hangot adhatok, a saját blogom.

Azóta aludtam rá egyet, és úgy látom, hogy nem is annyira az számít, hogy ez az egész velem történt, mert történhetett volna bárkivel. Ami viszont szerintem nem megengedhető.

Úgy általában nem szeretek mindenféle nagy igazságokat kinyilatkoztatni pl. olyasmiben, hogy kinek hogy kéne mondjuk élnie, mert nem ismerek minden embert, és lehet, hogy ami számomra a tökéletes megoldás, számukra valami borzalmas lenne. De olyan témában sem szeretnék valamit úgy állítani, mintha a Nagy Igazságra bukkantam volna rá, amit nem ismerek annyira, amit nem gondoltam végig. Úgyhogy alább most egy vélemény fog következni, amivel lehet bátran vitatkozni, simán lehet, hogy nem úgy van, ahogy gondolom.

 

Nem tudom, kinek mennyire tűnt fel, de én nem törlök kommentet. Na jó, bevallom, egyszer megtörtént, mert két kommentelő teleszórta a postot olyan hozzászólásokkal, aminek az egyetlen tartalma a másik sértegetése volt. Jeleztem, hogy mostantól az ilyesmit törölni fogom, jött még egy ilyen komment, töröltem. Megjegyzem, az egyébként sértő, de valamilyen véleményt kifejező kommentet nem törlöm. Vélemény van benne, az meg nem a kommentelő hibája, hogy higgadtabban nem ment a megfogalmazás (vagy igen, majd eldönti ő maga).
Persze van olyan, hogy kiakadok a kommentektől, egy ilyen után nagyjából közöltem, hogy milyen témák azok, amikről a továbbiakban nem vagyok hajlandó vitatkozni – ettől függetlenül a blogomon ezt bárki más megteheti.

És azt hiszem, hogy ez egy egyfajta norma is számomra. Egy személyes blogra más szabályok érvényesek, hiszen az életben is megválogatjuk, hogy kiket szeretnénk meghallgatni, és kit nem. Egy tematikus blog ugyanezt nem teheti meg. Főleg egy olyan nem, ami az adott témát illetve az egyik legnépszerűbbnek számít.

 

Az incidens a www.livewithit.blog.hu-n történt, vagyis az asperger szindrómáról szóló blogon. Dióhéjban, saját szemszögből: rákérdeztem a nőiesség definíciójára, és próbáltam közelebb kerülni a válaszhoz. Az ok, amiért ezt tettem, az, hogy én úgy alapvetően elutasítottam a „nőies”, „nőiesség” szavakat, mert úgy gondolom, hogy a férfi és nők közti különbségek elsősorban a nevelésből adódnak, így az, hogy ma jellemzően a női eszköztár része mondjuk a gyakoribb mosolygás és nevetgélés, még nem jelenti azt, hogy ez az, ami nőies. Hm, így továbbgondolva, esetleg jelentheti, viszont ebben az esetben ott egy csomó nő, aki speciel nem nagyon használja ezeket az eszköztárakat… most akkor ők férfiasak? Nem tudom, nekem ez valahogy nem tetszik. Ráadásul a „nőies” szónak ennél sokkal kiterjedtebb a használata, és persze mindenki mást is ért rajta.  Sokak szerint például ne igyam üvegből a sört, mert az se nőies.

De rendben, mondjuk együtt tudok élni a gondolattal, hogy nem használom a szót, mert úgy érzem, nem akarok önkényesen tulajdonságokat nemekhez csoportosítani. Ha azonban olyasvalaki beszél nőiesség megéléséről, aki egyébként maga is azt az elvet vallja, hogy ezek a tulajdonságok nevelés által lettek a mieink, nyilván kíváncsi leszek. Meg amúgy is, kíváncsi voltam, hátha van valami, ami tényleg mégis csak rám jellemző, mert nőnek születtem, és nem azért, mert annak neveltek (ráadásul szerintem a szűkebb környezetem nem is igazán nevelt klasszikus értelemben nőnek), legjobb ezt olyasvalakitől megtudni, akivel nem kell már lefutni a "de igenis, a nők ilyennek, a férfiak meg olyannak születtek"-kört, mert a véleményünk hasonló.

Lényegében erről szóltak  a bejegyzések, érdekes beszélgetésnek tűnt. És most jöjjön a kommentekből, ami megmaradt (még mielőtt ezek is törlésre kerültek volna):

 

semota · http://livewithit.blog.hu 2013.10.14. 13:54:34

@Ivonn88:

mármint úgy érted, h mennyire biológiailag determinált? igazából semennyire, ezek társadalmi konstrukciók, amik elég mélyen be vannak ágyazva a társadalom szövetébe. az ember már gyerekkortól kezdve ezeket szívja magába, úgyhogy teljességgel internalizálódnak.

és hát sajnos úgy működik a társadalom, hogy a nemi szerepeknek megfelelő viselkedést elvárja, és aki nem ilyen, azt bünteti. mondjuk ha meg a nemi szerepeknek megfelelően viselkedsz, az meg más okból szívás.

 

Kb ez az egyetlen bejegyzés, ami valamennyire mutatja, hogy beszélgetésről volt szó. Aztán Semota hirtelen azt találta mondani, hogy én csak tettetem a hülyét, és nehogy már az Erotikus munka blog szerzője ne tudja, hogy mi a nőiesség és hogy autistáktól kérdezze meg.
Erre azt válaszoltam, hogy eszemben sem volt szórakozni, még ha a kérdéseim ostobának is hangzottak, tényleg kutatom a definíciót, és az, hogy az annak [nőiesnek] mondott dolgot tudom alkalmazni, nem jelenti, hogy magát a szót értelmezni is tudom, vagy egyetértek az ehhez társított dolgokkal (ezt lehet, hogy csak később írtam, már nem tudom). Btw anno én is gyanakodtam aspergerre, vagyis először a pszichológusom, és a bloggertársamnak is vannak aspergerre hajazó vonásai. Na meg amúgy szerintem a blogot nem csak autisták olvassák. (ezeket lehet, hogy nem mind egy kommentbe sűrítettem)

 

Válasz:

semota · http://livewithit.blog.hu 2013.10.14. 21:03:55

nem csak egy aspergeres szexmunkás, de mindjárt kettő... hát ez kész. az aspergeres diplomatáknak van blogja?

 

Ha jól emlékszem, ezután küldtem egy privát üzenetet is, nagyjából egy rövid kérdéssel arra irányulva, hogy ez most mi volt? Majd a válasz hiánya után egy újabbat:

 

„Azt hiszem, most már biztosra vehetem, hogy szándékosan negligáltad az üzenetemet. Tényleg nem igazán értem a dolgot, és azok után, hogy egészen addig válaszoltál, amíg nem csekkoltad a blogom, azt hiszem, helyes a következtetés, miszerint a további nem válaszolás oka a szexmunkás létem volt. Amiből meg a reakcióid után azt a következtetést vontam le, hogy szerinted én, mint szexmunkás, valószínűleg csak trollkodni jöttem, szórakozni rajtatok vagy ilyesmi - ami számomra kb. olyasminak tűnik, mint egy autistáról kapásból mindenféle negatívat gondolni. A feltételezésed is meglepett, hogy mondjuk egy szexmunkás nem lehet aspergeres - na jó, ez mondjuk OLYAN nagyon talán nem, mert mittudomén, lehet, hogy tényleg teljes mértékben kizárja egymást a két dolog. Egyébként szerintem TÉNYLEG nem vagyok az, mindenesetre sokminden igaz rám, de gyanítom, inkább gyermekkori hatások miatt, nem magamtól. Nem is állítottam, hogy az lennék, vagy azok lennénk, csak a gyanú merült fel bennem.

Ettől függetlenül, ahogy már korábban írtam, eszemben sem volt hülyének tettetni magam -  még ha a kérdéseim ostobán is hangzottak -, és semmilyen rossz szándékom nem volt a kommentjeimmel, csak a kérdésemre szerettem volna választ kapni valaki olyantól, akinek a vélemény hasonlónak tűnik az enyémhez.

Egyébként elgondolkodtam ezen a nőiesség-dolgon, ezt írtam róla máshol:

"Azt megint nem vitatom, hogy amikor dolgozom, elég jól tudom mutogatni a "nőiességem" - ami mondjuk annyiból áll, hogy kedves vagyok, mosolygok, és tudom, hogyan segítsek, hogy a másik szexuálisan kielégüljön. De szerintem nem ez a nőiesség definíciója, már ha van ilyen. Az első két tényező mondjuk tényleg olyasmi, amit a női eszköztárakban használnak, mégse szívesen mondanám, hogy na, akkor ez az, ami nőies. Mert akkor ennyi erővel én meg férfias vagyok, mert analatikus a gondolkodásom. Az utolsó meg remélhetőleg nem nemspecifikus:).
Rövid távon ráadásul még egész jó partner is vagyok, hosszabb távon nem tudok mit kezdeni az emberekkel/ nem tudnak mit kezdeni velem."


Egyébként nekem úgy tűnik, nem csak autisták kommentelnek a blogra, egyrészt, másrészt számomra ez az egész nőiesség-dolog inkább definíció-kérdés volt, nem annyira gyakorlati útmutatás miatt kérdeztem.

Szeretném, ha válaszolnál, mert a nem válaszolás esetén úgy érzem, hogy indokolatlanul veszel semmibe, amikor erre, tudomásom szerint, nem szolgáltam rá. Az érzelmi dumákkal nem jövök, mert nem tudom, még manipulatívnak hatnának (az is megfordult a fejemben, amiről mostanában írtál, hogy sokan a bizalmadba férkőztek, hogy megfelelő felületen tudjanak támadni, még azon is elgondolkodtam, hogy talán ezért az éles válasz, hiába nem tűnik hasonlónak a dolog).


Viszont ettől függetlenül rosszul és megbántva (tudom, hüphüp) érzem magam, és ebben az esetben a hozzászólásokat, a véleményeket és talán ezt a levelet is közzéteszem. Na, ez most nagyon fenyegetősen hangzott:), nyilván nem annak szántam, és nyilván nincs is ebben semmi fenyegető, csak gondoltam, közlöm."”

Később a blogban NNB válaszolt, hogy mellesleg róla van szó, pár éve váltottak is pár levelet, ahol Semota arra a megállapításra jutott, hogy NNB valószínűleg asperger szindrómás, NNB meg arra, hogy valószínűleg nem. A vicces az, hogy pár levelet én is váltottam Semotával kb két évvel ezelőtt, és az általam leírtakra is az volt a reakció, hogy lehet ilyesmi a dologban. Szóval, ahogy NNB írta, akár még az is lehet, hogy tényleg van aspergeres szexmunkás-blog ;) (egyébként tényleg nem hinném, hogy asperger-szindrómánk lenne)


Később Semota azt írta kommentként, hogy látja, most majd jön a nyifogás, hogy biztos megvet, mert szexmunkás vagyok, pedig nem. Mindössze úgy gondolja, hogy az én álnaivitásom valamiféle játszma része, aminek ő nem kíván teret adni. 

Na, itt elgondolkodtam. Egyébként is elég nehezen raktam vissza az állam, amikor az első döbbenet után leesett, hogy valamilyen oknál fogva valaki valami egészen mást feltételez a mondandómról (pedig én egyszerűen TÉNYLEG ilyen hülyéket szoktam kérdezni). Viszont amikor felmerült a játszma lehetősége, komolyan magamba fordultam: lehet, hogy tényleg valami ilyesmit csinálok? Az ember folyamatosan játszmázik, valószínűleg egy csomó helyzetben én is ezt teszem (bár meglehetősen jó vagyok a mindenféle gyerekes cselekedeteim feltárásában), és ha az az ember, akinek annyi mondandójával egyetértettem a blogon, és jobban is fogalmaz, mint én, akkor biztos valami ilyesmi van a dologban, és én itt tudtomon kívül valami nagyon csúnyát csinálok. A dolgot meg is említettem NNB-nek:

 

"(…) Közben azon rágom magam, hogy azt mondta, az 'álnaiv' kérdezősködésem egy játszma része, és komolyan azon agyalok, hogy talán tényleg, amire persze erősen reagált, de valójában tényleg játszma, amit csinálok? És megőrjít, hogy "biztos van valami alapja", de nem tudom, hogy mi. Az egyetlen, amire gondolni tudtam, az, hogy szándékosan olyan helyzetekbe kerülök, ami után azt mondhatom, hogy "azért bánt mindenki, mert szexmunkás vagyok". Pedig nem nagyon erőltettem ezt a vonalat, bár felvetettem az esetleges ez irányú előítéleteit, nyilván."

 

NNB:

"Ilyen kommentes beszélgetésekben én még nem láttam tőled játszmára
emlékeztető dolgot.
Tényleg szexmunkásként mész oda mindenhova vitázni amit szét lehetne
elemezni(ahogy az én ezen hobbimat is), de nem hiszem, hogy ez játszma
lenne.
Meg ha annak tartja akkor elég könnyű lenne megfogalmazni hogy
pontosan miféle. A konkretizálás nélkül viszont ez csak beszólás, üres
duma. És aligha véletlen, hogy nem fejtegeti tovább.

De egyébként is, még ha játszma is, miért nem lehet simán
reagálni rá, informatívan meg logikusan? Mindketten rengeteg embernek
válaszoltunk már szépen, indulatmentesen, logikusan felépítve, holott
ők egyértelműen provokáltak minket, egyértelműen igyekeztek elfogultak
maradni, stb. Alig hiszem, hogy a te hozzászólásod bosszantóbb lehet
neki, mint az övék volt számunkra.

Ha tényleg kicsit is hasonló a gondolkodásmódja a tiedéhez, meg olyan
akire fel lehetne nézni (itt a 'fel' szó eredetileg nem szerepelt, de oda akartad írni, NNB?), akkor nem így reagál. Még akkor sem, ha
félreérti, akkor sem, ha játszmának nézi. Nem?

Persze most úgy építek elméleteket hogy nem olvasom a cuccot, szóval
vagy stimmel vagy nem :)"

 

"(…) Egyébként az a poén, hogy oda egyértelműen nem szexmunkásként mentem oda, ő hozta fel. Még azon is gondolkodtam, mielőtt először kommenteltem, hogy csinálok oda más nicket, de úgy voltam vele, hogy minek, kit zavar ez."

 

Ha jól emlékszem, NNB írt arról, hogy egy szexmunkás pont, hogy átugorja azokat a részeket, amiket az ember a nőiességével használ ahhoz, hogy megszerezze a férfit. Erre Semota-nak volt valami olyan megjegyzése, hogy "ja, tök logikus, hogy az, akivel senki sem akar lefeküdni, majd úgy gondolja, hogy pénzért mégis menni fog". Itt szóltam, hogy szerintem a vita még mindig a nőiesség DEIFINíCIÓJÁN van, nem a használatán (egyébként az összes kérdésem nagyjából arra irányult, hogy az, amit nőiesnek mondanak, valóban ennyire nem-specifikus, attól függetlenül, hogy mit neveltek belénk?  Valamint hogy sok definíció, amit hallottam, ráadásul mindkét nemre igaz. Nagyjából az első gúnyos mondatig eskü, abban a hitben voltam, hogy egy érdekes beszélgetést folytatunk)

Úgy az egész után komolyan csak arra tudok gondolni, hogy Semota-nak vagy a szexmunkásokkal van valami komoly baja, vagy egy szó jelentését firtató emberekkel, vagy... nem tudom. Kifogytam. Még mindig tökre nem értem az egészet. 

Azóta az összes komment törölve lett, ami ide kapcsolódott, én meg ki vagyok tiltva a blogból. Azon gondolkozom, hogy mi lett volna, ha tényleg csinálok magamnak egy másik felhasználónevet, és azzal megyek kommentelni. Nem tudom.

Viszont azt hiszem, mégis kiteszem a nyilvános blogomra, afféle "nyílt levélként". Kár, hogy már nem tudom megmutatni, miket írtam a kommentekbe, hátha valaki más választ tudott volna adni, hogy mi volt álnaiv, sértő vagy játszma bennük. Mindössze a levelet tudtam megmutatni, amit már a "tetteted a hülyét"-komment után írtam, és tutibecsszóra esküt tenni, hogy a többi is hasonló hangvételű volt. Lehet nem szeretni a definíciókkal való kukacoskodásom, vagy kérdőre vonni, hogy tényleg csak ennyi lenne a célom, de az egyszerű ignorálást valami hihetetlenül sértőnek tartom. Ráadásul annak ellenére, hogy már kevésbé vagyok benne biztos, éppenséggel készülök kivizsgáltatni az aspergert. Nem véletlenül vettem fel anno a kapcsolatot Semotaval, vagy regisztráltam az Asperger fórumra (igaz, később nem nagyon aktívkodtam mindenféle okokból kifolyólag). Tekintve, hogy egyszerűen tényleg nem  tudok rájönni, mi volt annyira sértő a mondandómban, hogy törléssel és tiltással kelljen reagálni, van egy olyan érzésem, hogy ez nem igazán egyedi eset, és szeretném, ha valaki, akit különböző okokból érdekel az asperger, és esetleg a blogra tévedne a későbbiekben nem járna így.

A bejegyzés trackback címe:

https://suisseproject.blog.hu/api/trackback/id/tr415575994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tra lala 2013.10.16. 16:54:47

"Viszont amikor felmerült a játszma lehetősége, komolyan magamba fordultam: lehet, hogy tényleg valami ilyesmit csinálok?"

Ettol most tok szimpatikus lettel. Nem sok emberrel hozott eddig ossze a sors, aki kepes volt magaba nezni es nem mindig csak a masikban keresni a hibat vagy mast okolni a gondjaiert.

O meg gondolom azert torolte a kommenteket es sertodott meg esetleg, mert nem kepes ujra vegiggondolni a helyzetet. Van egy elkepzelese/velemenye valamirol es nem tud vagy mar csak azert sem akar valtoztatni rajta. Elnezest kerni meg meg annal is nehezebb.

semota · http://livewithit.blog.hu 2013.10.16. 18:42:23

- én úgy vélem, hogy ez az egész blog részben önigazolás, részben meg a figyelemfelhívásról szól. hogyha könyvelő lennél, akkor biztosan nem blogolnál arról, hogy
a) a könyvelők szakmája a közhiedelemmel tök jó
b) könyvelőnek lenni szellemileg kielégítő és szociálisan elfogadott dolog
c) te nem olyan könyvelő vagy, mint a többiek, de nem ám, hanem jobb könyvelő, sőt, jobb ember vagy

hanem kussolva írogatnád a számokat az Excel-táblába, mint mindenki más. nekem is megvan a magam polgári foglalkozása, de nem blogolok róla, hogy milyen nagyszerű dolog abból élni, amiből élek, és mennyire kielégít szellemileg, mert ez evidens a számomra, és ami evidens, azt nem kell úton-útfélen bizonygatni.

- az a diskurzus, ami a blogomon megindult, ugyanebbe a sémába illeszkedik. részben megerősítést vársz, részben a saját nagyszerűséged visszaigazolását, részben azt szeretnéd elérni, hogy te legyél a figyelem középpontjában. én ebben a játszmában nem akarok részt venni.

- az is azt bizonyítja, hogy valami kurvára nem stimmel veled -- bármennyire is próbálod bizonygatni, hogy nemcsak a lelki sérült emberek mennek szexmunkásnak --, hogy ennyire nem tudod kezelni azt, hogy én ezt a játszmát csírájában elfojtottam. telekommentelted a blogomat, a fórumot, privát üzenetek garmadáját írtad a barátnőddel egyetemben, meg most még a saját blogodon is posztoltál róla, hogy milyen szörnyű nagy igazságtalanság ért. és akkor majd jönnek a kommentelők, akik sajnálnak, meg ápolgatják a lelkedet, és a privát kis játszmád el is érte a célját.

nekem ez az utolsó szavam a témában.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2013.10.16. 19:31:08

@semota: valóban nem tenném, hiszen a könyvelői szakma valóban szociálisan elfogadott dolog*, míg a szexmunka nem az, ráadásul az emberek meglehetősen keveset tudnak erről, amit meg nem ismerünk, azt ugye bántjuk, aminek az adott csoport issza meg a levét. Sok ember ír egyébként erről a témáról, nem csak szexmunkások. Én úgy általában nem szeretem, ha egy csoportot különböző előítéletek alapján kirekesztenek, ebbe meg speciel beletartozom, nem csoda, hogy írok róla. Ez akár lehet mondjuk azért is, mert mondjuk én személyesen sem akarok kirekesztett lenni, de ettől még maga a cél nem válik rosszá vagy feleslegessé, és úgy vélem, hogy nem képviselek olyan radikális álláspontot, ami miatt a blogom rossz dolog lenne.

Szerintem kicsit sokat láttál bele a blogbeli fejtegetésembe. Mivel kapcsolatban vártam volna megerősítést? Mitől tűntem volna nagyszerűnek? Miért tűnt úgy, mintha a figyelem középpontjába szerettem volna kerülni?

Ahogy korábban NNB-t idéztem, szerintem vagyok annyira értelmes, hogy felfogjam, ha valaki elmagyarázza nekem, ő hogy látja a dolgokat, ahelyett, hogy ignorál, töröl és kitilt. Valóban rosszul kezelem az elutasítást - a "valami kurvára nem stimmel velem" egy csöppet erős megfogalmazás. Szerintem nem vetettem el annyira a sulykot, bár az biztos, hogy jobban, mint szerettem volna, mindez megítélés kérdése. Végül a bejegyzés is főleg azért született, mert a személyes sérelemnél egy kissé többnek éreztem.

Az olvasókat illetve őszintén szólva nem hinném, hogy mindenki olyan nagyon sajnálna:), nem is hinném, hogy a többség egyetért velem, és igyekeztem objektíven rekonstruálni az esetet - sajnos ez a kommentek hiányában nem valósulhatott meg teljes egészében.

Akárhogy is, köszönöm a választ, ezt szerettem volna elérni.

*na, ezen mondjuk elgondolkodtam, hiszen tényleg szokták az emberek lesajnálva emlegetni, viszont szerintem az egyetlen jelző, amit az ember megkap, ha könyvelő, hogy biztos unalmas ember lehet. Ez azért nem lépi túl úgy az ember ingerküszöbét, mint ha szexmunkás, továbbá nem vonatkoznak egészen speciális és korlátozó szabályok a könyvelőkre, nem fogják elvenni tőle a gyerekét egy válásnál, mert könyvelő, összehasonlíthatatlanul jobb helyzetben van egy szexmunkásnál.

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2013.10.16. 19:33:32

@semota: Ha nem lenne tele az egész média azzal, hogy milyen szar ebből élni és milyen lelki nyomorék mindenki aki ezt csinálja, nem kellene blogot szentelni az ellenérveknek. Ha nem lenne tele a média hamis információval, nem lenne szükség arra, hogy magyarázzuk a triviálisat.

Ha nem a sok hülyeség határozná meg a közvéleményt, azon keresztül pedig a törvényeket, akár szarhatnánk az egészre. Akkor is lenne blogunk, talán tematikus blogunk is, de máshova helyeződnének a hangsúlyok ezekben.

Azaz a blog témája egy létező problémára adott válasz. Pont, mint a te blogod: Társadalmi beilleszkedési problémák előítéletek hatására, emberek hülyeségének hatására, téveszmék, szándékos hazugságok mások részéről. Amelyek neked személyesen is, valamint más sorstársaidnak is gondot okoznak. Emiatt írsz a saját reakcióidról is, a saját lelki életedről is, meg az általános véleményedről is. Meg mindenféléről, ami halványan kapcsolódik, amolyan "ilyen vagyok én, az aspi belülről" cucc.

"az a diskurzus, ami a blogomon megindult, ugyanebbe a sémába illeszkedik. részben megerősítést vársz, részben a saját nagyszerűséged visszaigazolását, részben azt szeretnéd elérni, hogy te legyél a figyelem középpontjában. "
öööö mert elkezdett beszélgetni arról hogy mitől nőies valaki? Csaxólok hogy a témát te hoztad fel a te saját blogodban, külön bejegyzést szentelve neki. Amely bejegyzés engem erősen emlékeztet arra, mint amikor valaki magát próbálja megerősítgetni arról hogy ő voltaképpen teljesen rendben van lelkileg, a világgal van baj körülötte. Amivel nekem egyáltalán nincs problémám, akár igaz is lehet.
Ráadásul a blogod posztjai alatt lehet, sőt szokás is kommentelni a bejegyzéssel kapcsolatban. Ivonn pontosan ezt tette. Miben különböznek a kommentjei bárki más kommentjeitől, azon kívül hogy a többiek nem szexmunkások és ezért neki, a többiekkel ellentétben, nem hiszel abban, hogy az érdekli amit konkrétan kérdez?
Mit csinál Ivonn, amit te nem?
Már azon kívül hogy nem tilt ki embereket a blogjáról.

Egyáltalán, egy semleges hangnemű beszélgetésben, ahol nem valaki lelki élete a fő téma hanem egy (a bejegyzésben szereplő)fogalom definíciója, mi a fenének foglalkozol egyáltalán a hozzászólók lelki életének a milyenségével meg a mögöttes motivációikkal? Mit változtat ez Ivonn mondanivalójának igazságtartalmán, a fgalom definícióján, a világ szerkezetén? Mi a bánatot érdekel téged Ivonn pszichológiája?

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2013.10.16. 19:35:06

@semota: " majd jönnek a kommentelők, akik sajnálnak, meg ápolgatják a lelkedet"

...várok :D
eddig semmi.

szinhazazegeszvilag 2013.10.16. 22:09:15

Bakker ez pont olyan, mintha a gyengénlátók blogjában érdeklődnél arról, hogy milyen tisztán és élesen látni - ne csodálkozz, hogy elküldenek a fenébe.
Inkább írj jó sztorikat a kuncsaftokról, meg, hogy mindezt, hogy éled meg. Ez a blog ennek indult és aki visszajár, az inkább erre kiváncsi. Nemde?!

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2013.10.16. 22:20:12

@szinhazazegeszvilag: miért, mennyiben tud jobban egy NT válaszolni a kérdésre?

Nyugi, a továbbiakban is azok a sztorik lesznek többségben.

sexaddict 2013.10.16. 22:24:59

hmm...

@Ivonn88
1. Játszma vagy nem játszma
NNB-vel kell nagyobbrészt egyet értenem ami Semota reakcióját illeti. Bár magam erősebb kifejezésekkel élnék, pusztán a törlés-kitiltás miatt. Mert ez nem intelligens emberhez méltó viselkedés. És emellett nagyon érdekelne Semota indoklása mindazon vádak mellett amiket itt megfogalmazott.
Ilyenből egy elhangzott, az üzenetek nagy mennyisége, illetve a probléma áthozása képében. Erről annyit, hogy érzékenynek lenni nem egyenlő a lelki problémássággal. Én pl. több komoly lelki problémával is küzdök, de egyáltalán nem vagyok érzékeny mások véleményére. Ivonn88 érzékeny, de véleményem szerint nem lelki-problémás.

@semota
Engem speciel kifejezetten érdekelne egy jó könyvelő-blog. Már azért is mert nem értek hozzá. És szívesen belelátnék egy könyvelő szakmai életébe. Sokkal jobban foglalkoztatnak a szakmákról, projektekről, cselekvésről szóló írások mint az életről, véleményekről, állapotokról szólóak.

@Ivonn88
2. Nőiesség/Férfiasság , ahogy sexaddict(tm) látja
Kezdetnek váltsunk nézőpontot egy kicsit. És ne mint tulajdonság nézzük ezeket, hanem mint triggereket. "Nőies" az ami másokból kiváltja a csak nőknek fenntartott reakcióhalmazt. Míg "Férfias" az ami másokból azt a halmazt váltja ki amit csak férfiaknak tartunk fenn.
így nézve ezek nem tulajdonságok hanem célirányos viselkedésminták. Mint ilyenek tanulhatóak/tanulandóak. De van egy részük amelyik fizikai paraméter (magasság, felépítés) amik velünk születettek.
Ugyanebből a Nőiesnek mem a Férfias az ellentéte, hanem a Nőietlen. És mindennek a közepén valahol van egy nagy neutrális szürke zóna. A legtöbben pl. a szakmai életünket ebben a szürke zónában töltjük. Mivel mind a Férfiasság mind a Nőiesség negatívba hajlóan kétélű üzleti szempontból. A másik dolog ami következik a fentiekből, hogy mindkettő eljátszható szükség szerint.
Mivel a nőiesség volt az eredeti kérdés ezért ebbe külön is menjünk bele. Az analitikus gondolkodás pl. nem szerepel ebben az egészben. A nőiesség mint olyan nem is nagyon foglalkozik tartalommal. Inkább kifejezésformával. Az európai kultúrkör szerint a véleményünk éles, szembenálló kifejezése férfias, és egyben nőietlen viselkedés (kivétel a család védelmezése, ahol férfias, de nem nőietlen). Míg tökéletesen ugyanennek a véleménynek a "rávezetéses", vagy akár a "másiknak tulajdonított pozitív" kifejtése nőies (de nem férfiatlan (legalábbis pl. munkahelyi környezetben)). A viselkedésminták erősen szituációfüggőek, és bomlanak ösztönös, illetve társadalmi blokkokra.
Hogy egy kellőképpen vitatható lépessel jöjjek elő. A szubmisszív viselkedés ösztönösen nőies, és férfiatlan. De mi is ez az ösztönösen? Nem a nő ilyen ösztönösen. Hanem a férfi (és a nők) ösztöneire hat így a szubmisszív viselkedés. Ugyanígy a munkától verejtékes test ösztönösen férfias, és ösztönösen nőietlen.
A társadalmi blokk kevésbé megosztó. De lássunk inkább egy vegyes példát. Egy férfi és egy nő elmegy vacsorázni.
Ha ez egy randi akkor A pasinak fizetni Férfias. megosztani a számlát, illetve a nőt hagyni fizetni pedig férfiatlan. (konzervatív nézőpont... a megosztás lehet szürke zóna) A nőnek fizetni nőietlen. minden más neki szürke zóna.
Ha ez egy üzleti vacsora. Akkor minden szürke zóna. De bármelyik félnek fizetni hatalomkifejezés. Szóval más szempontból problémás.
Kellően bonyolult?
Volt már szó róla, hogy vannak velünk született triggerek. Ha szerencsések vagyunk akkor ezek olyanok amik eleve abban az irányban hatnak amilyen irányban a világot terelgetni akarjuk. Ha nem akkor kompenzálni kell, legalábbis fogunk. Így lesznek az alacsony, nagyon kigyúrt pasik. És a nők láb borotválása is ide tartozik.
Szóval szerintem ez így néz ki :)

Na tudod-e ebből, hogy ki vagyok :)

szinhazazegeszvilag 2013.10.16. 22:32:14

Az Asperger szindróma nem arról szól, hogy az ilyen dolgokban, ezek körülírásában nem igazán tudják jól kifejezni magukat?! Nem feltétlenül értik a mondatok mögöttes jelentését. Kívülről nézve az egész olyannak tünt, mintha egy gyengénlátókat csesztetnétek, hogy miért nem látják mi van az út túl oldalán.

Másik, hogy a kórokban szenvedők gyakran görcsösen szeretik bizonygatni, hogy a másiknak is van flepnije.
Ha a másik blog szerzőjét magamról kérdezném, könnyen lehet, hogy, arra jutna, hogy én is Asperger kóros vagyok :)

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2013.10.16. 22:44:38

@Ivonn88: @szinhazazegeszvilag: Könnyen lehet hogy egy aspi tényleg jobban tud válaszolni arra hogy mitől nőies az, ami nőies. Azért, mert neki nem megy az ilyesmi ösztönösen, emiatt hátrányok érik, azaz motivált, hogy foglalkozzon a témával.És mivel más eszköze nincs, ráérezni nem tud, "hardverből" nem megy neki a dolog, ezért szoftverből kénytelen szimulálni, tudatosan törekedni a viselkedésformára, amihez viszont szét kell elemeznie és ezáltal megérteni.

Egyébként én is pontosan ezt csinálom, (valószínűleg)nem vagyok aspi, viszont középkomoly problémáim vannak a társasági élettel és ezért nagyon erősen próbálom megérteni az ilyesmi általános dinamikáját. Elméletben már majdnem értek is dolgokat, gyakorlatban viszont társasági helyzetben annyira lassan reagálok ingerekre, hogy az már kvázi használhatatlan.

Ez amúgy általánosítható, az emberek hajlamosak magukat beleásni abba, amiben hendikepesek, vagy/és ami miatt komoly hátrányokat szenvedtek el. A lelki problémások gyakran mennek pszichológusnak, az ex drogfüggők szociális munkásnak rehabokba, megerőszakolt nők anti-erőszak mozgalmakba, stb. És közben szakértőivé válnak a témának. Normális emberi működés.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2013.10.16. 22:48:45

@sexaddict, @szinhazazegeszvilag: egy kicsit később fogok válaszolni, mert először el kéne ezen gondolkodnom, viszont a következő két napom elég hajtós lesz ahhoz, hogy ne legyen szabad percem.

Viszont így első blikkre nekem úgy tűnik, hogy ez a nézőpont is olyan viselkedésmintákra utal, ami a társadalom által lett belénknevelve. Én meg valami olyasmi után kutattam, ami független ettől a tényezőtől, ami alapján a "nőies" nő pusztán a jelző alapján nincs kizárva, hogy bármelyik férfinak tetsszen - ellenpéldaként most arra gondolok, hogy teszem azt, van egy nő, aki jellemzően a "nőietlen" viselkedésmintát követi, ettől függetlenül még sok férfinak/nőnek tetszhet. (na, ez kissé nyakatekeredettre sikeredett).

Nyilván elméleti vitát folytatok, mert ha a társadalom nagyrésze ugyanazt érti nőiesség alatt, jobb, ha én is ilyen vagyok, viszont eredetileg arra próbáltam rájönni, hogy maga a "nőiesség" olyasmi-e, vagy létezhet-e olyan definíciója, amivel ha nem kerülök tisztába, nem lehetek egészséges lelkületű felnőtt ember, vagy szimpla társadalmi konvenció eredménye, amihez csak a pártalálás esélyének növekedése miatt kell tartanom magam.
(Na, mégis válaszoltam, bár tényleg jobb lett volna mégegyszer átgondolni. És tippem van, hogy ki lehetsz, de ő eddig más néven kommentelt, úgyhogy passz)

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2013.10.16. 22:52:04

@szinhazazegeszvilag: "Az Asperger szindróma nem arról szól, hogy az ilyen dolgokban, ezek körülírásában nem igazán tudják jól kifejezni magukat?! "

Nem. Nézd meg Semota blogját, k.va jól fejezi ki magát, nem csak aspihoz, hanem kb bárkihoz képest. Más aspergereseknél is látni ilyet. A problémájuk a gyakorlati szituációkkal van inkább, amikor gyorsan és természete könnyedséggel kellene megnyilvánulni, reagálni. Itt még egy 140es IQ is kevés ahhoz, hogy szimulálja a "normális" embereket. Plusz az is esélyes, hogy nem látja igazán az apró gesztusnyelvi jeleket, amelyekre mások teljesen ösztönösen reagálnak. Ez az embereknél általában tudattalan szinten zajlik, szerintem az aspiknak itt is gondjaik vannak.
De erről elég sokat ír, nézd meg inkább nála, én nem mélyedtem bele igazán.

sexaddict 2013.10.16. 23:08:47

@Ivonn88: Egy része a dolognak ösztönökre hat.. Ezek a legtöbbekre működnek. És nem társadalmi konvenciók. Az (1)-(2/3)-(1) testarány ilyen. De pl. a mellek is ilyenek. Adott korkban. (görögök talán) próbálták is lenyomni őket. Mert ha "szép" (társadalmo konvenció) akart lenni, akkor a kevésbé nőies volt a nyerő. Az ágyban ettől még valószínűleg az ösztönös nyert akkor is. (Hacsak nem mindenki biszexuális) aholis a szexualitás vagy függetlenedik ettől. Vagy két csoportra oszlik.
Bizonyos embereknek a vegyes kép jön be. Tehát egy külsőre nőies nő, nőietlen viselkedéssel. pl. Attól, hogy valamit valaminek itélünk, az arról alkotott véleményünk még független.
Tehát mindenki ki fog velem egyezni, hogy egy 165cm magas 50 kilós 80B-s mellű, 55-ös derekú 80-as csípőjü nő nőies alkatú. Egy rózsaszín miniruhában, magassarkúban, nőies öltözködésű. Az asztalnál velem szemben ülve kicsit szétnyitott ajkakkal a szemembe nézve figyeli amit mondok (nőies viselkedés). By definició nőies.
Hogy kinek mennyire kívánatos ez, az már változó. A legtöbb pasinak igen. De egyáltalán nem biztos, hogy hosszú távra is.

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2013.10.16. 23:49:02

@szinhazazegeszvilag: "ez pont olyan, mintha a gyengénlátók blogjában érdeklődnél arról, hogy milyen tisztán és élesen látni - ne csodálkozz, hogy elküldenek a fenébe."

Az talán kimaradt valahol, de konkrétan a bejegyzés, amire reagált, nagy részben erről szólt, és utána a kommentek is ezt a témát járták körül. Azaz a férfias-nőies vonalat, + patriarchális társadalom. Ő csak bekapcsolódott a beszélgetésbe.

...kár, hogy ezt magyaráznom kell, annyival egyszerűbb lenne ha tájékozódnál, mielőtt beszólsz..

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2013.10.17. 00:10:38

@semota: Az még kimaradt a magyarázatodból, hogy engem miért tiltottál kivégleg a blogodról. Kettő db, magyarázó jellegű, nem anyzós, Ivonn álláspontját megvilágítani próbáló komment után, amelyek egészen konkrétan kapcsolódtak ahhoz a témához amit te vetettél fel, azaz szexmunka és szociális nehézségek összefüggései. Én is játszmáztam, vagy mi a bánat?

szinhazazegeszvilag 2013.10.17. 00:20:41

@noname.blogger: hát itt mindenki Asperger kóros? :D

Nyilván elolvastam. Fenntartom a hasonlatomat. Akkor igyekszem úgy, hogy mindenki értse: van egy csoport ember, akik több mindenben, köztük a párkapcsolatokban és a jelek, hangsúlyok stb. kiolvasásában bénábbak az átlagnál. Egymás között, a maguk módján igyekeznek kitárgyalni ezeket a dolgokat - ami egy külsős pszichiáter számára érdekes.
Bemegy valaki ebbe a csoportba -aki a mellett, hogy nincs ilyen hibája, munkaidőben is férfi női kapcsolatokkal foglalkozik, egy jobb napon akár több aktusban vesz részt, mint egy beteg egész életében, tehát profi- és úgy szól hozzájuk, hogy ezt pont a rutintalanságuk/ügyetlenségük miatt félreértelmezik. Aztán felháborodik - és nem érti, hogy mi a baj. Miért lett bolhából elefánt. Miért támadt mindenki neki.
Ilyen előfordul, de minek ezt tovább ragozni, tovább szivatni a bénákat. Élcelődni azon, hogy nem értik meg azt, amit a sorok között üzensz. Ennyi erővel kimehetnél a Vakok Intézetéhez ugatni, hogy miért nem láttok köcsögök én tök jól látok bibi... szánalmasnak tartom és ha a mesterséged jobb színben feltüntetése a blogod egyik célja, akkor biztos, hogy nem a legjobb úton jársz...

Kár volt benézni ide :P

semota · http://livewithit.blog.hu 2013.10.17. 00:50:46

@szinhazazegeszvilag:

ha személyesen találkoznál Asperger-szindrómásokkal, akkor javaslom, hogy kerüld ezt a stílust, mert még valaki véletlenül pofán talál verni.

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2013.10.17. 00:54:36

@szinhazazegeszvilag: Tudtommal csak Semota az, én nem, Ivonn sem, de a szociális nehézségeink miatt Semota mindkettőnknél úgy vélte már egyszer, hogy azok vagyunk.

"Élcelődni azon, hogy nem értik meg azt, amit a sorok között üzensz."

Nem érted. Pont ez a baj: semmit, de semmit nem üzent senki a sorok között. A szituáció gyakorlatilag fordítva van, pont úgy jártunk mint az aspik az NT-k között szoktak: mi pontosan kommunikálunk, szó szerint értve a dolgokat, egyesek viszont képtelenek megállni, hogy ne képzeljenek mindenfélét a sorok közé, meg mögé. A sors fintora, hogy ezt pont egy aspi csinálja. Talán valami túlhúzott paranoiából, mert tudja hogy nincs jó érzéke a szivatás felismeréséhez és ezért ott is gyanakszik ahol nincs semmi oka rá. És amikor az ember próbálja jó aspi módjára, pontosan elmondani hogy hogyan áll össze a helyzet, akkor értelmes reagálás helyett egyszerűen dühből kitilt minket.

"igyekszem úgy, hogy mindenki értse: .....Egymás között, a maguk módján igyekeznek kitárgyalni ezeket a dolgokat - ami egy külsős pszichiáter számára érdekes."

Én értem, csak teljesen hülyeségnek tartom. Az ottani kommenterek nem csak normálisan, hanem kimondottan színvonalasan is írnak, és amit írnak, NEM csak pszichiáterek számára lehet érdekes.

"a mellett, hogy nincs ilyen hibája, "
Ugyebár pont, hogy van,és ezt ráadásul még ott is megemlíti szóval nem félreérthető.
"munkaidőben is férfi női kapcsolatokkal foglalkozik, egy jobb napon akár több aktusban vesz részt, mint egy beteg egész életében, tehát profi"

Nem tudom, a szexuális életemnek mi köze ehhez. Semotának férje van, simán lehet hogy dupla annyit szexel mint én meg Ivonn együttvéve. Azt írta valahol, hogy szerelmes, szenvedélyes típus.

Egyébként konkrétan nem foglalkozom férfi-női kapcsolatokkal, már bocsi. Amit csinálok ahhoz pont nem kellenek azok a szociális skillek amik egy aspiból hiányoznak. Amit csinálok azt szerintem Semota is csinálhatná és akár jó is lehetne benne.

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2013.10.17. 01:06:47

...na jó, ez utóbbiban nem vagyok biztos. Nem tudom, Semota mennyire képes diplomatikus lenni, ha korlátozott időről van szó. Azt tudom hogy én általánosságban nagyon nem tudok, viszont pár órára jól megy, főleg ha utána nincs folytatás. A harmadik alkalommal már sokkal inkább kilóg a lóláb, azaz a különc személyiség, szívok is emiatt.

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2013.10.17. 01:08:36

"és amit írnak, NEM csak pszichiáterek számára lehet érdekes."... Hanem pl Ivonn azért járt oda, mert kvázi csodálta Semotát, ezért is esett neki annyira rosszul a reakciója.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2013.10.18. 14:41:56

@sexaddict: Az 1-2/3-1 testarány valóban mondható nőiesnek, de úgy általában a férfiakétól eltérő testalkatot kb oda sorolnám, mint az egyéb eltéréseket, pl. hogy átlagban a nő lassabb, gyengébb stb. Ezek nem elvárt viselkedésminták, hanem tények. Igaz, pl. próbáltam rákeresni, hogy az ideális derék-csípő aránynak mennyiben van köze az átlagos arányhoz (ha valaki megtenné, megköszönném, nem vagyok egy nagy google-mágus), sőt, a wikipedia meg pl. azt írta, hogy Kínában pl. inkább a 0,6-hoz áll közel, Dél-Amerikában meg Afrikában meg inkább a 0,8-hoz, illetve 0,9-hez. Érdekes:)

Akárhogy is, megismételném, hogy mi az, ami után kutatok: "(...)viszont eredetileg arra próbáltam rájönni, hogy maga a "nőiesség" olyasmi-e, vagy létezhet-e olyan definíciója, amivel ha nem kerülök tisztába, nem lehetek egészséges lelkületű felnőtt ember, vagy szimpla társadalmi konvenció eredménye, amihez csak a pártalálás esélyének növekedése miatt kell tartanom magam." Egyelőre úgy tűnik, hogy nincs, legalábbis a derék-csípő arányomon sajna nem tudok változtani ;) (igaz, ld fenti különbségek illetve kivételek)
süti beállítások módosítása