Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Reggel netezgetés közben bukkantam rá az Éden-Tv2 per hírére. Nem a konkrét témáról szeretnék írni, hanem a klasszikus, sok-sok helyen idézett mondatról: "aki kurva, ne csodálkozzon, ha basszák". Ez mind nagyon jól hangzik, csakhogy általában ezt szokták érteni alatta: "aki kurva, ne csodálkozzon, ha megerőszakolják". Mert valamilyen oknál fogva sokan azt gondolják, hogy valaki szexmunkásként dolgozik, akkor a nemi erőszakba egyezett bele. 

Egyszer találkoztam azzal a nagyon elmés fejtegetéssel, hogy "ha egy kurvát szexmunkást megerőszakolnak, akkor az olyan-e, mint a bolti lopás?" Nem. Az olyan, mintha bolti eladó lennél, bejönne valaki, megfenyegetne, majd elvenne tőled egy pár dolgot. Mégis furcsa lenne azt írni,hogy "ha bolti eladónak (vagy tulajdonképpen bármilyen dolgozónak) álltál, ne csodálkozz azon, ha esetleg megfenyegetnek/megvernek/megerőszakolnak/megölnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://suisseproject.blog.hu/api/trackback/id/tr857632496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mivan 2015.07.23. 09:52:42

Ugy szoktak erteni? Szerintem ez arnyaltabb kerdes. A szexmunkas nem a masik fel irant erzett szeretet miatt lesz resztvevoje a dolognak, de altalaban erdekelt fel. Mindemellett az altalanos velemeny szerint az operativ munkat nem elvezi. En nalam inkabb azt jelenti, hogy ha valaki valamit onos erdekbol bevallal, akkor ne panaszkodjon a "valami" teljesitesenek szuksegessegere, es ugye pont az a lenyege a mondasoknak, hogy a "valami" szabadon asszocialhato.

Mivan 2015.07.23. 09:54:15

"Mivan" user fog orulni, hogy a nickje alol kommenteltem, de senki se kerdezze, hogy csinaltam...SadRedBucket

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.07.23. 10:48:49

@Mivan: most komolyan az van,amit gondolok? Hogy te a saját nickeden jelentkeztél be, és egy olyan user nevében jelent meg, ami nem is a tiéd????:D Ezt hogyan?:D

" En nalam inkabb azt jelenti, hogy ha valaki valamit onos erdekbol bevallal, akkor ne panaszkodjon a "valami" teljesitesenek szuksegessegere, es ugye pont az a lenyege a mondasoknak, hogy a "valami" szabadon asszocialhato. "

Igen, elvben pont ezt kéne, hogy jelentse, viszont simán elsütik olyan esetekben is, amikor egy szexmunkást megerőszakoltak vagy megöltek. "Ez egy veszélyes szakma, *vállat von". Más kérdés, hogy nem nagyon igyekszik a világ nagyobbik része biztonságosabbá tenni.

SadRedBucket 2015.07.23. 15:44:49

Ha android böngészővel lépek be, akkor random usernév alól posztolok. Még nem találtam semmilyen logikát benne, hogy milyen alapon kapom a nicket. Ennek a szegény "Mivan"-nak 2011 óta az én mostani posztjaim jelentik az aktivitást...

Ne járj olyan társaságba, ahol ilyet elsütnek, legyenek el magukban. Legalább leoltottad őket?

Hogyan tehetné a világ nagyobbik része biztonságossá ezt a szakmát?

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.07.23. 15:59:02

@SadRedBucket: de hogy, bejelentkezés után? Ez nagyon furán hangzik:OOO.

" Ne járj olyan társaságba, ahol ilyet elsütnek, legyenek el magukban. Legalább leoltottad őket?"

Társaságban még nem hallottam ilyet (mondjuk főleg a saját ismerőseimmel találkozom, és az ő hozzáállásuk különböző), inkább a tumblr-ön vagy kommentekben. Viszont ahhoz, hogy a szexmunkások helyzete jobb legyen, szerintem a társadalom egészének hozzáállásán kéne változtatni :-/.

Utcai szexmunkánál lehetnének mondjuk kijelölt türelmi zónák. Most, ha jól tudom, egy van, az is egy eléggé elhagyatott, rosszul kivilágított területen, ami ugye nem túl biztonságos. Svájcban csináltak olyan részt, ahova be lehet állni kocsival, van pánikgomb erőszakoskodás ellen. Nálunk éppen az zajlik, hogy elüldözik őket az utcákról meg mindenféle indokkal elviszik őket vagy bírságot szabnak ki :-/.

Lakáson gondolom, az segítene, ha nem félnél szexmunkásként rendőrségre menni azzal, ha valami történt.

SadRedBucket 2015.07.23. 16:31:56

Abban igazad van, hogy a többségnek kell módosítani a hozzáállásán, de az magától nem fog bekövetkezni. 1500 év kőkemény drilljét kell kitörölni.

Nem tudom, hogy a türelmi zóna mennyiben segítene ezen, én eddig azt hittem, hogy ott csak megkötik az üzletet, a teljesítés helye máshol van... és gondolom a probléma az utóbbi helyen jelentkezik. A pánikgomb sem akadályozza meg a támadást, egy határozott támadó ugysem ad lehetőséget az alkalmazására. Igazából megelőzni kell az ilyen helyzet kialakulását.
Szerintem három fő ponton lehet beavatkozni:
- elkövetési motiváció (es sok-sok egyéni szocprobléma, ezzel nem lehet hatékonyan mit csinálni)
- lehetőség
- racionalizálás
Esetünkben szerintem a lehetőség korlátozása a legkézenfekvőbb: az elkövetési helyen ne legyen lehetősége az illetőnek (lebukás lényeges kockázata nélkül) cselekednie. Erre a megoldás az erre a célra kialakított műintézmények létesítése lenne. Dehát ugye a képmutatók ligája létrehozta a NY egyezményt. Abból nem lehet kilépni, olyan mint a yakuza? :)

A racionalizálást lehetne még általánosan csökkenteni, itt a melegjogokért folytatott küzdelem lehet példa.

Összességében, az érdekeltek összefogása nélkül semmi sem fog változni. Megjegyzem, Ti legalább elkezdtetek valamit. Szerintetek mennyi lehet az érintettek száma? (pl. a melegekhez képest - több-kevesebb?)

(asszem ma kicsit tudálékos vagyok)(az android böngészőim automatikusan bejelentkeznek, csak nem mindig az én nickemet adja fel a komment mezőnél...)

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2015.07.23. 18:10:43

@SadRedBucket: Érintettek száma az a szexmunkások száma? Ha az, akkor nagyságrendileg 20 000, az amatőröket és az alkalmiakat is beleértve, lehet h a pornósok is közéjük tartoznak. Az utcaiak ebből 20-30%, ha jól tudom.

Szóval a melegekhez képest nagyon kevés.

Az érintettek nem fognak összefogni mostanában, gyakran a saját szemükben sem okés amit csinálnak, úgy meg nem lehet jogokért nyomulni ha elítéled amit csinálsz :/
(nem Ivonn vagyok, csak belevau)

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.07.23. 18:11:05

@SadRedBucket: Többek közt ezért is születik egy ilyen bejegyzés:)

Szerintem az elsőnél is lehetne valamit tenni. Ha egy olyan csoportba tartozol, amit sokan megvetnek és nem helytelenítik ugyanúgy, ha téged bánt valaki, nagyobb eséllyel fog valaki téged bántani, mint azt, akinek a bántása nagyobb helytelenítést váltana ki. Nem kell rögtön megerőszakolásra-megölésre gondolni, a piroslámpa egyes topicjaiban sokan beszélnek enyhébb fizikai erőszakról, mint egy kvázi jogos eszközről, ha átveri őket a szolgáltató. Szerintem ezt nem csinálnák meg mással.

Én is gondoltam ilyesmire, de szerintem az utcán dolgozók közül nem mindenki akarna ilyen helyen dolgozni, és az utcát is lehetne biztonságosabb hellyé tenni.

" A racionalizálást lehetne még általánosan csökkenteni, itt a melegjogokért folytatott küzdelem lehet példa. "

Nekem is rögtön a melegjogok jutottak eszembe párhuzamként, de itt mire gondolsz pontosan?

Egy páréves preziben 15.000 szexmunkás szerepelt, ebből 6000-re tették a külföldön dolgozókat, és nekem úgy rémlik, hogy 20.000 van összesen emlegetve, ha azokat is beleszámítju, akik alkalmanként dolgoznak. Ebben nem tudom, hogy mindenki benne van-e, pl. a sztriptíztáncosok, profi dominák, erotikus masszőrök, webcamerán keresztül dolgozók stb., tippre szerintem nincsenek. Most ránéztem a melegek arányára, országonként változik, pl. valahol 1% körül volt, valahol meg elérte az 5%-ot is, a biszexuálisokat nem számítva, akik szintén ki vannak téve a diszkriminációnak. Ha Magyarország lakosainak száma 9.894.000, a 25-49 év közöttiek (most hirtelen csak ilyen korcsoportos bontást találtam) meg 3,512,000-en vannak, az arány még akkor is csak 0,57%, bár ha feltételezzük, hogy jóval több a női szexmunkás, akkor magasabb, de azért kisebb csoport. De azért nem vagyunk kevesen:)

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.07.23. 18:15:22

@noname.blogger: helló:). Most majdnem mondtam, hogy nekem úgy tűnik, hogy mintha néhány meleg ember is internalizálná, hogy ő nem "normális", de igazából egy darab ember mondatai alapján ítélnék, szóval... de nemtom, gondolom, valahol ők is elkezdték, nem? Tehát szépen lassan vetették le ezt a beléjük sulykolt nézetet. Ez itt is megtörténhet(ne).

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2015.07.24. 00:42:54

@Ivonn88: A kettő között egy nagy különbség hogy a melegség nem választható, és alapvetően az egyén belső késztetéseiből származik. Ellenben a szexmunka egy választott dolog, és ha az illető aki választja az nem csak morálisan ítéli el, azaz a szocializációjából fakadóan (eddig stimmel a párhuzam a melegekkel), hanem zsigerileg is utálja, vagy legalábbis idegenkedik tőle, az egészen más. Mostanában divat azt mondani hogy fogadd el önmagad, emögé egy meleg ember simán beállhat.

Meg egy meleg ember* amúgy eléggé passzol(hat) az általános, idealizált párkapcsolat-eszménybe, lehet róluk cuki videókat csinálni, szerelmespár romantikusan a tengerparton fehérben, vagy ari kisbabával, sírig tartó hűség, kvázi-konzervatív családeszmény, nincs itt semmi látnivaló, lehet továbbhaladni. De pl hozzájuk képest nem csak a szexmunkások szívnak hanem a poligámiát /poliamoriát,stb képviselők is, főleg a nők.
(meg még egy csomóan mások is, csak ők nem pont emiatt, meg a kőfaragók és a balett-táncosok)

Persze attól még megtörténhet :)

Hm, azért fura hogy a melegek száma országonként változik... hogy úgy mondjam messze nem vagyok biztos benne hogy valóban így változik :)

*hihetetlen, mennyire igyekszem polkorrekt lenni a megfogalmazással. Túl sok a buzizó "én-csak-szókimondó-vagyok-így-hívják-hánem", hm, ember, én meg túlkompenzálok.... nem meleg hanem meleg ember, nem hajléktalan hanem hajléktalan ember. És menekült ember. Holott enélkül sem gondolná senki hogy például zsiráfokról beszélek. Ehh...

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.07.24. 07:28:01

@noname.blogger: hm, okés, erről az "apró" részletről megfeledkeztem:)
Igen,nekem is feltűnt, hogy nem szimplán meleg, hanem meleg ember, az én kommentjeimben is. Írnék hozzá még, de nem bírok fogalmazni, még nagyon reggel van:)

A kőfaragók meg a balett-táncosok hogyan nem illenek a képbe??:O

prandelli 2015.07.24. 11:36:08

@noname.blogger: "Holott enélkül sem gondolná senki hogy például zsiráfokról beszélek"
Na csak vigyázz, a zsiráf a mélymagyar internetes szubkultúrában egy másik zs betűs szó kódneve a moderáció kicselezésére:) A másik a kajmán, de arról fogalmam sincs, hogy miért.
Amúgy meg ilyenek vagytok ti libsik, mindig a deviancia pártjára álltok a Magyar Emberekkel szemben, és rátámadtok a Nemzetre. Biztos forrásból tudom például, hogy te még megélhetési bevándorlókat is rejtegetsz a lakásodban, akiket személyesen csempésztél át a határon, és Magyar Kolbásszal eteted őket:)

@Ivonn88: Ezt igazán illene tudnod: a balett-táncosok a skorbut, a kőfaragók pedig a szimbola miatt:)

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.07.24. 11:43:56

@prandelli: oké, én naiv vagyok,szóval rá kell kérdeznem: tényleg??? (mármint nem arra, hogy NNB tényleg rejteget-e bevándorlókat, legutóbb benéztem minden ágy alá:P)

prandelli 2015.07.24. 12:16:30

@Ivonn88: Hát akkor nem figyeltél eléggé, vagy már régen volt az a legutóbb:)
Pedig NNB nem is titkolja, egy másik blogon még fotók is láthatók pont a kolbászolás közben. Én is csak ezért említettem itt meg, mert amúgy nem kenyerem a pletykálkodás:)

prandelli 2015.07.24. 12:34:25

@Ivonn88: Ez így nem ér, egy ilyen párbeszédnek vannak íratlan szabályai:P

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.07.24. 12:37:05

@prandelli: ja, hogy fenntartjuk a "homályt"?:)
Gondoltam rá, hogy megkérdezem privátban, csak nemtom, kicsit olyan érzésem lett, mintha a témán viccelődnénk:(.

prandelli 2015.07.24. 12:59:28

@Ivonn88: Na most már mindegy, akkor lelövöm a maradék poénkezdeményt is: az NNB által használt "nem is beszélve a kőfaragokról és balett-táncosokról" egy eléggé elterjedt szállóige, aminek az eredete a Tizennégy karátos autó egyik abszurd párbeszédére nyúlik vissza Vanek úr és Würfli Egon tánc- és illemtanár között, akik éppen együtt szolgálnak a légióban. A skorbut és a szimbola pedig egy másik párbeszédben szerepel ugyanezen halhatatlan hősök között, erre célozgattam roppant vájtfülű és bennfentes módon:)

prandelli 2015.07.24. 13:18:01

Erről jut eszembe, talán érdekelhet valakit (bár kétségtelenül egyre távolodom az "ontopic" jelzőtől:D), hogy a 14 karátos autót még a hatvanas években(!) lefordította angolra egy magyar nő, és a fordítás meglepően jól sikerült. Kb. húsz éve olvastam, és akkor még kevésbé tudtam megítélni egy fordítás minőségét, szóval lehet, hogy most kritikusabb lennék, de arra pl. emlékszem, hogy egy magyarul egyáltalán nem tudó amerikai lánynak mutattam akkoriban, és szakadt a röhögéstől, pár óra alatt végigolvasta. Szóval ha valaki meg akarja mutatni Rejtőt egy külföldinek, akkor ennél jobb sansz valószínűleg nem létezik rá: manybooks.net/titles/rejtojother0914-carat_roadster.html

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.07.24. 14:25:51

@prandelli: köszi a tippet:)). Bár legnagyobb fájdalmamra pont a Tizennégy karátos autó nem jött be annyira, ráadásul úgy tűnt, hogy ez a Vanek nem igazán azonos azzal a másikkal a leírásbólO

SadRedBucket 2015.07.24. 14:53:52

A melegjogi küzdelem részleteit nem ismerem, itt inkább csak a büntetőjogi, erkölcsi megítélés párhuzama miatt hivatkoztam. De pl.:
- szervezhetnétek érdekvédelmi szervezetet...régebben mintha lett volna valami...valamilyen tagdíj mellett jogi, egészségügyi stb. tanácsadás, eljárásban (pl. az általad említett rendőrségi) való képviselet.
- meg kéne jelenni a médiában, megmutatni, hogy a sztereotípiáknak mennyi az alapja.
- a szervezet készíthetne valami etikai kódex féleséget, ami nyilvánosan tisztázná a kereteket, és nem a szájhagyomány útján tájékoztatná a szerződő feleket a "jogokról és kötelezettségekről". Hú, ez már mindjárt valami kamara is lenne...:)
- bár ki fogtok röhögni, de ha kitalálnátok, hogyan lehet ezt adózott, legális tevékenységgé alakítani, akkor az érdekvédelmetek is megerősödhetne. Pecunia non olet...viszont már mindjárt fájna az államnak-önkorinak, ha valaki akadályozná a munkátokat...:)

Kis matematikával azért ki lehet következtetni, hogy az érintettek száma (nem hagynám figyelmen kívül az ügyfelek és az eltartottak számát) meghaladja a melegközösségét: gondolom, egy szolgáltató nem egy emberből él, hanem van valami ügyfélkör, ami alkalmi és visszatérő szegmensekből áll, ezt fel lehet szorozni, és máris szebb számot kapunk. Szintén lehet az eltartott közösség számát, és az itt elköltött jövedelem nagyságából is következtetést levonni.
Szerintem, bár névvel nem állnának ki az ügyfelek, de sokan örülnének neki, ha kicsit átláthatóbb körülmények között élvezhetnék a hobbijukat.

A kérdés az, hogy kik az ellenérdekelt felek (feleségek? szinglik, akik nehezebben találnak férjet? irigy férfiak?), és miért akarják illegalitásban tartani ezt a gazdasági ágat?

prandelli 2015.07.24. 15:26:13

@Ivonn88: "úgy tűnt, hogy ez a Vanek nem igazán azonos azzal a másikkal a leírásbólO"
Na ezt most meg én nem értem:)

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2015.07.24. 17:53:29

@SadRedBucket: Amit felsoroltál az mind létezik és megvan. Csak nem (csak) mi csináljuk:
szexmunka.hu/

-Tagdíj nélkül csinálják a felsoroltakat

-igyekeznek jelen lenni a médiában, legutóbb az Élőkönyvtár Norvég fesztivál volt ilyen, elmentem én is élőkönyvnek. Kutyát nem érdekelte az egész, talán rossz volt a reklámja, vagy valami. Az biztos hogy nem fogok beállni médiaszakértőnek, ennél már csak a sales/finance áll tőlem távolabb szakterületileg, érdeklődésileg (közel meg a mérnöki/tudományos dolgok, most mindegy). A sztereotípiák ellen igyekszem persze beszélni az ilyen alkalmakkor (volt már néhány hasonló), illetve simán magamról, ahhoz értek, de egy szál emberként nem képviselhetek húszezer embert. Oké, nem egy szál, van még Ivonn meg még egy valaki meg talán két-három ember aki alkalmilag beszáll az ilyesmibe. Ennyi a húszezerből...

-az államot egyáltalán nem zavarja hogy amúgy bejelentett, legális, adózó lányokat zaklat szanaszét a rendőrség. Szerintem merész állítás hogy nálunk az államnak vagy önkormányzatoknak van olyanja hogy józan ész, vagy jól felfogott érdek. Nekem személyesen úgy tűnik mintha az egész cucc néhány ember egójátéka lenne. Mint amikor valaki folyamatos kisebbrendűségi komplexussal küzd, ezért folyamatosan erőt demonstrál és harcol mindenki ellen, ha kell ha nem. Meg persze néhány ember jó sokat lop, de még szegény állam esetén is van ott annyi pénz hogy kijöjjenek belőle. Józan gazdálkodás, ugyan már.

" az érintettek száma (nem hagynám figyelmen kívül az ügyfelek és az eltartottak számát) meghaladja a melegközösségét"
Nem akarok számolni mert nincs elég adatom, de tegyük fel. De mindenki csöndes, névtelenül is. Ha megnézel egy témával foglalkozó cikket, a kommentjeit, van egy csomó aki büdöskurvázik, keressenbecsületesmunkát, stb, meg van egy csomó aki megmentene mindenkit. Mint a néninél, akit átkísérnek az úton, ha át akar menni ha nem. Egy egészen kis százalék van aki enyhe undorral vagy lesajnálással hagyna minket élni, pl legősibb mesterségre meg úgysemlehetmitcsinálnivele dolgokra hivatkozik. A tilt/tolerál/támogat listából hiányzik az utolsó, persze nem úgy értem hogy olyan aki mittomén, legszívesebben kiplakátolná mindenhova hogy mindenki foglalkozzon ezzel, hanem olyan aki egyszerűen csak a normális, élhető, korrekt környezet megteremtését propagálja. Vagy ha mégis van ilyen akkor nem sok fogalma van arról hogy milyen is lenne ez. Pl olvastam olyan javaslatot még jó rég, hogy minden lánynak kötelezően erre kijelölt pici lakásokban kellene szolgáltatnia, közös, csak erre való épületben, és akkor nem kellene az utcán állnia és biztonság is lenne meg tudna néha mosakodni. Azaz a javaslattevő nem tudta hogy nem mindenki áll az utcán hanem a többség megoldja a lakást vagy az outcallt, és a többség diszkréten oldja meg (minthogy ha nem diszkrét akkor abból balhék vannak, ha meg nem egy szolgáltatóról van szó egy helyen akkor rendőrségi ügy lehet belőle). Azt meg végképp nem tudja hogy milyen durva stigmát jelentene pl nekem egy ilyen rendszer, meg a többségnek.

Szóval ha a neten nem jelenik meg a dolog, pedig anonim és nem büntetendő, akkor nagyon nem tartunk ott mint a melegek. Melegvitákban általában elég népes a támogató oldal is.

(elnézést a döcögős fogalmazásért, nincs most agyam, meleg van....)

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2015.07.24. 17:56:59

@SadRedBucket: "kik az ellenérdekelt felek"
Leginkább elvi alapon vannak akik vannak... azt szerintem te sem gondolod komolyan hogy valakit azért fognak feleségül venni mert nincsenek elérhető prostik :)
Elvi/erkölcsi alapon viszont népszerű dolog utálni. Amúgy egy felmérés szerint a nők sokkal inkább utálják mint a férfiak, azt hiszem kétszer vagy háromszor annyian, nőknél erős többség, férfiaknál kisebbség. De attól hogy valaki nincs kimondottan ellene, még nem lesz támogatója.

SadRedBucket 2015.07.24. 20:48:38

@noname.blogger: a gyulolkodok mindig hangosak, a tamogatok meg kenytelenek csenben lapulni, mert az asszony befenyiti oket. Ha egy ffi/no tamogat egy meleghozzaszolast, a parja nem fogja gyanusitgatni alapbol...

Vagy akirol tudjak, hogy ez a foglalkozasa, annak ugyanugy beszologatnak az emberek, mint mondjuk egy meleg parnak vagy ortodox zsidonak? (Es most nem a mezei munkasfuttyogesrol beszelek, az minden lanynak jar alapbol...)

SadRedBucket 2015.07.24. 20:50:20

@noname.blogger: azert az, hogy a nok jobban haragszanak, az en feltevesem erositi, meg ha en nem is gondolom komolyan.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.07.24. 22:24:07

Jaj, de jó, hogy leírtad, és így nekem nem kell:)
Ami nekem még érdekes, hogy úgy tűnik, a magyar társadalom elég nagy része nem tudja, hogy ez legális tevékenység.

@SadRedBucket: "Vagy akirol tudjak, hogy ez a foglalkozasa, annak ugyanugy beszologatnak az emberek, mint mondjuk egy meleg parnak vagy ortodox zsidonak? (Es most nem a mezei munkasfuttyogesrol beszelek, az minden lanynak jar alapbol...) "

Nem tudom. Akiknek elmondom, azok általában a közeli ismerőseim, és normális véleményt szoktak megfogalmazni, vagy pedig nem szólnak be, mert nem akarnak beszólni:). Van egy ismerősöm, akinek rossz véleménye volt, mielőtt megtudta rólam. Nem tudom, hogy úgy általánosságban változott-e a véleménye, rólamnem lett rossz véleménnyel emiatt. De erről rögtön eszembe jut, hogy cigányokat utálóknak is lehetnek cigány barátaik, mert "ők nem "olyanok"". Meg az is, hogy elég sokat segít az elfogadásban, ha te is ismersz érintett embert.

Egyébként én az utóbbi időben nem kaptam munkásfüttyöt:). Ellenben valamelyik nap valaki kikiabált az autójából valami olyasmit, hogy "jó sok pénzt kereshetnél nekem". Ezt amúgy azóta se tudom hova tenni, nem éppen egy tipikus beszólás.
(Btw egy sima hosszú nadrág volt rajtam egy szintén sima toppal. Mondjuk dudáltak már rám akkor is sokan, amikor az út szélén sétáltam - arra kellett menni, járda nem volt - télen, farmerban-pulcsiban)

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.07.24. 22:28:19

@prandelli: hát hogy van a Tüskés Vanek, aki megjelent pl. a Piszkos Fred, a kapitányban, meg aztán talán más könyvekben is. Szerepe nem volt sok, talán annyi, hogy az említett könyvben mintha ő verekedett volna össze valakivel, de ennyi. Na, az az ember nem igazán úgy volt ábrázolva, mint ez a bizonyos Vanek úr.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.07.24. 22:28:56

@Ivonn88: és most Rejtőt akarok olvasni:). Ma pl. "málnaszőrt" ittam.

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2015.07.24. 23:44:50

@SadRedBucket: "akirol tudjak, hogy ez a foglalkozasa, annak ugyanugy beszologatnak az emberek"
Szerintem jobban.

"amogatok meg kenytelenek csenben lapulni, mert az asszony befenyiti oket"

Ezért beszéltem anonim kommentelésről.

"azert az, hogy a nok jobban haragszanak, az en feltevesem erositi"
Oké, amúgy igazad lehet. Legfeljebb nem tisztán gyakorlati a dolog hanem részben szociális kód, részben személyes érzelmek, azaz ösztönök.

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2015.07.24. 23:50:54

@Ivonn88: Civ :)

"Meg az is, hogy elég sokat segít az elfogadásban, ha te is ismersz érintett embert."
Itt megint sokat ront ha az illető maga is szégyenli amit csinál. Vagy túlkompenzál, nyegle. Az ilyen ismerősök hatására az ember nem gondol bele hogy mi van az adózással, nyugdíjjal meg a társadalmi elfogadottsággal (mivel az illetőkben sem merül fel), szóval ez lehet hogy toleranciára ösztönöz, de jogi rendeződés kívánására például nem.

(megint csak elmélet, cáfolj légyszi :))

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.07.25. 00:35:20

@noname.blogger: az viszont lehet, hogy ha van nő, aki pénzért lefekszik a pasival az lehet a tiéd is, ergo jobb, ha nincs ilyen nő. De tippre azt mondanám, hogy több nő érzi áldozatnak is a szexmunkásokat, mint férfi. Ennek a magyarázatára meg így hirtelen most nem találtam épkézláb magyarázatot, már ha igaz a feltételezés.

Ebben igazad lehet, de nem tudok rá okosabbat írni:). Egyszer kerültem olyan helyzetbe, hogy valakinél valamiféle "szégyent" éreztem (más témában), de mivel én ilyen szörnyű liberális vagyok, inkább azt az oldalt képviseltem, hogy nem kéne szégyellnie magát. Azt tudom most így hirtelen elképzelni, hogy ha az embernek olyan ember tárja fel, hogy szexmunkás, aki szégyelli, akkor elkezd neki magyarázatot találni, hogy "de ő nem olyan, mert jó oka volt rá". Gondolom, aki utálja a cigányokat, de vannak cigány barátai, azok sem azok közül kerülnek ki, akik felszólalnak a stigmatizáció ellen, hanem inkább azok közül, akik valamennyire szintén magukévá tették ezt a nézetet.

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2015.07.25. 00:37:10

@prandelli: Nekem nem esett le hogy miről van szó amíg Ivonn le nem lőtte...

A balettáncosos dolog meg vicces, nem ismertem az eredetét csak sokat találkoztam vele mindenfelé. Miket tudsz :) Egyszer talán meg kellene próbálkoznom Rejtővel :)

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2015.07.25. 00:45:50

@Ivonn88: "Ennek a magyarázatára meg így hirtelen most nem találtam épkézláb magyarázatot,"
A férfiak nagy részének a szex automatikusan jó (valamennyire), meg állítólag, meg az alapján amit láttam, nem annyira intim dolog, vagy nem kötelezően. Ez gondolom összefügghet. Azaz egy pasinak a szexről nehezebben ugrik be valami negatív.
Amúgy nem tudom hogy igaz-e a tipped :)

"akkor elkezd neki magyarázatot találni, hogy "de ő nem olyan, mert jó oka volt rá""
Én inkább arra gondolok hogy mindenképpen a "bukott nő" képzete kapcsolódik hozzá, azaz habitustól függően, meg az illető viselkedésétől függően sajnáljuk vagy utáljuk vagy mindkettő, ami meg nem jön jól össze a jogi rendezés igényével.
Ez most nem cáfolat, csak magyarázni próbálom hogy mire gondoltam :)

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.07.25. 00:50:00

@noname.blogger: kem is ez ugrott be amúgy:), mármint hogy nőnek előbb ugrik be valami nnegatív.

A személyes ismerettségnél olyasmire gondoltam, ahol a két ember közelebbi kapcsolatban van, szóval inkább a sajnálat, és akkor jön ugye a magyarázat, hogy ő miért oké, de amúgy a többi szexmunkás miért nem.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.07.25. 00:53:18

@noname.blogger: kicsit más téma, csak erről ugrott be, hogy az utóbbi időkben volt egypár erősen szexhiányos időszakom, viszont kb. senkit sem tudtam, akivel "elég jó" lett volna ahhoz, hogy csináljak is valamit. Kivéve egyvalakit, melóban találkoztunk egyszer, de jó volt, és amúgy bdsm-ben érdekelt volt. Írtam neki, azóta sem válaszolt. Pedig reméltem, hogy tényleg olyan könnyű pasit kapni:) (igen, ez azért túlzó, mert helyette sok más pasi meg igent mondott volna, csak ugye nem érte volna meg igazán)

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2015.07.25. 00:54:03

@Ivonn88: Igen, ez is működőképes izének, modellnek tűnik :) én meg megyek aludni vagy valami agy nélküli dolgot csinálni, kifogytam :)

SadRedBucket 2015.07.25. 07:04:50

Ha a nok aldozatkent tekintenek nagyreszt a (mi a polkorrekt megnevezese most?) szolgaltatokra, akkor egyutterzest kellene tapasztalnunk. Azonban mint irtatok, nagyobb aranyban van a nok kozott az aki fobias...ez valami latens dolog lehet? (Vannak akik szerint a fujjolo emberkek a pridon szivuk melyen a kerites tuloldalan lennenek....) es mit irigyelnek? Az anyagi joletet, vagy a nagyobb szamu ffi ismerost...? Jo kis kutatasi tema lehetne...

prandelli 2015.07.25. 09:01:46

@Ivonn88: Csak azt nem tudom megint, hogy most kavarod, vagy nem kavarod:)

prandelli 2015.07.25. 09:09:46

@Ivonn88: Ez a Tüskés Vanek - Vanek úr páros tényleg érdekes, hogy miért ilyen hasonló a két karakter neve. Eddig nekem fel se tűnt, nagyon penge észrevétel:)

prandelli 2015.07.25. 09:28:31

@noname.blogger: Ami pedig a poligámiát és társait illeti, az egyik Dr. House epizódban hangzik el, hogy ez is csak néhány molekulán múlik, pontosabban a vazopresszin-receptorok sűrűségén a ventrális pallidumban:)

prandelli 2015.07.25. 09:37:01

Bocsánat, egyoldalúan szexista voltam, a fenti megállapítás csak a férfiakra vonatkozik.
Lássuk akkor pontosan:
- Ventrális pallidum: előagyi terület. Ha gazdag vazopresszin-receptorokban, a hímek hűségesek és féltékenyek.
- Nucleus accumbens: előagyi szürkeállomány-mag. Ha itt sok az oxitocin-receptor, a nőstények hűségesek és gondoskodó anyák.
www.origo.hu/tudomany/elet/20050322hues.html

prandelli 2015.07.25. 20:39:03

Érdekes írás, a némileg ontopicnak is nevezhető vonatkozások a csillag után, a második részben találhatók: www.parameter.sk/rovat/paravelemeny/2015/07/25/magyargyulolo-baloldaliak-es-eszaki-szornyetegek

Emlékszem én is az alaphírre, miszerint Svédország hirtelen a világ legszörnyűbb helye lett a nemi erőszak esetek számát tekintve (gyanús is volt, csak nem vettem a fáradságot utánanézni), és azt is láttam itt-ott, hogy mire használják fel ezeket a statisztikai adatokat. Ezért különösen érdekes ez a rész: "A svéd büntetőtörvénykönyvet 2005-ben úgy változtatták meg, hogy a nemi erőszak tényállásába sok minden beletartozik, ami máshol nem. Konkrétan: közösülés nélkül is lehet erőszakról beszélni. Ilyen bűncselekmény, ha például egy nő egy alvó férfit tapogat, hiszen a férfi nem egyezett bele. Növeli az esetek számát, hogy minden egyes aktust (nemcsak a nemi értelemben) külön tartanak nyilván; ha egy férj rendszeresen megerőszakolja feleségét, akkor a statisztika szerint bűncselekmények százait követi el."

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.07.26. 10:26:09

@SadRedBucket: A szexmunkás szó a pc, de szerintem a szolgáltató is oké:). Szerintem ebben a csoportban azok is benne vannak, akik magát a szexmunkát ítélik el, a szexmunkásokat viszont áldozatnak tartják.

@prandelli: én is gondolkoztam azon anno, hogy miért annyival magasabbak az arányok Svédországban, bár feltételeztem, hogy valamennyire magyarázza az, hogy ott talán nagoybb arányban jelentik be. Viszont ez így érdekes, hogy nem standard, hogy melyik országban mi számít erőszaknak.

Uf 2015.07.26. 15:17:21

@Ivonn88:
A prostituált jelentése: nemi szolgáltatásokat pénzért áruló személy. Ebben semmilyen pejoratív értelem nincsen, és nem is hasonlít olyan csoport elnevezésekre amik pontatlanok és sértők. Ami egyeseket zavar az az adott kontextusban történő használata és, hogy nem értik a jelentését, de ez a szexmunkás szóval is előfordulhat ugyanúgy.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.07.26. 15:32:51

@Uf: én pc-párti vagyok, és nagyon tetszett, amit a Szexmunkások érdekvédelmi egyesülete írt a szó használatáról:

"A prostituáltak a „szexmunkás” szó mellett tették le a voksukat, mivel:

- Ez a kifejezés nem esik negatív morális megítélés alá, történelmileg nincs megbélyegezve.

- Nem úgy utal rájuk, mint szociális problémára, valamint nincs bűnnel megbélyegezve.

- Bármilyen etnikumot és nemet lefedhetnek ezzel a szóval

- A szó jelentése megmagyarázza, hogy akik ezzel foglalkoznak azok gyakorlatilag mit csinálnak (pénzkereső tevékenység)

- Szexuális jellegű munkák széles körét, valamint körülményeit is lefedi.

- Azáltal, hogy ezt munkának ismeri el, a szexmunkásoknak több eszközük van arra, hogy jobb, biztonságosabb és elfogadhatóbb munkakörülményekért küzdjenek.

A szexmunkás kifejezést már számos kormány, emberi jogi szervezet és szakszervezet használja, akárcsak az ENSZ."

Továbbá egy elég fontos lépés azt a szót használni, amit maguk az érintettek okésnak tartanak. Nem beszélhetek minden magyarországi szexmunkás nevében, de én speciel ezt a szót tartom okésnak, a prostituáltat meg nem.

Uf 2015.07.26. 16:26:00

@Ivonn88:
Néhány év/évtized mulva meg megint átnevezhetjük a dolgot. Hiszen ugyanúgy eshet negatív morális megítélés alá, ...

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.07.26. 16:44:39

@Uf: akkor átnevezzük. A néhány évtizeddel későbbi szexmunkásoknak is joguk van ahhoz, hogy úgy hívják őket, ahogy ők szeretnék. Viszont kb ez az első név, amit a szexmunkások maguk választottak vagy maguk fogadtak el, úgyhogy egyelőre szerintem ne bocsátkozzunk ilyen találgatásokba.

Playman123 2015.07.29. 10:54:04

Ez egy, a témához kapcsolódó cikk arról, miért olyan "magas" Svédországban a nemi erőszakok száma:
wmn.hu/2015/07/27/nem-eroszak-svedek-vs-magyarok/

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2015.07.29. 16:15:41

@Uf: A "prostituál" szó első jelentése egy szótár szerint "szégyenteljes állapotba juttat, szellemi és erkölcsi értékeinek elárulására, meggyőződésével ellenkező elv, eszme szolgálatára késztet, kényszerít anyagi előnyökért vagy önző érdekből"
A második meg az hogy szexuális szolgáltatásra kényszerít.

Gondolom ha valaki prostituált akkor prostituálva van, legalábbis a képzés módja ezt jelenti. Szóval pejoratív az rendesen. Lehet semleges módon is használni, de én nem mondanám hogy alapból az.

Ez persze nem jelenti azt hogy kötelezően le kell cserélni, de szokás, és nekem is jobban tetszik a "szexmunkás" elnevezés.

Uf 2015.07.30. 22:02:08

@noname.blogger:

Igen van ilyen értelme is, de kiemelted azt amit nem (nem feltétlenül) a szexmunkásokra használnak. Ide másolom az egyik szótár meghatározását (a példákból egyértelmű). Várjunk azt mondod, hogy a kényszerített miatt pejoratív, mert egyszerűen ezt a foglalkozást választotta? Ez tényleg valamennyire benne van az elnevezésben, de akkor ne a "Bármilyen etnikumot és nemet lefedhetnek ezzel a szóval" stb. érvet mondjátok, mert én ezt nem látom diszkriminatív elnevezésnek.

prostituált (melléknév)
1. Szexuális szolgáltatásra kényszerített (ember, nő), aki testét pénzért cserébe rendszeresen áruba bocsátja. Az utcasarkon két prostituált nő beszélget. A prostituált nő kivágott ruhája rögtön elárulja, hogy mire kívánja felhívni a figyelmet.
2. Szégyenletes állapotba juttatott (személy), aki elveit, meggyőződését, tudását anyagi előnyökért, önző érdekből áruba bocsátja. A prostituált politikus nagy vagyonra tett szert képviselősége alatt. A prostituált szerkesztőt megvásárolták, és bármit kiad az újságjában, amit kívánnak tőle.
3. Szégyenletes állapotba juttatott személyre jellemző (gondolkodás, megnyilatkozás, cselekedet); vele kapcsolatos (dolog). A prostituált életmódot folytató ember elveszti önbecsülését. A prostituált felajánlkozás szégyenletes annak is, aki elfogadja azt.

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2015.07.30. 23:55:41

@Uf: A szégyenletes miatt pejoratív. Azaz a másik jelentése miatt. Igen, külön kontextusban használják, de áthallatszik, és/vagy közös eredetű és az is érződik.

A kényszerítettséges jelentés érdekes, eddig még nem láttam hogy valaki ilyen értelemben használná. Mondjuk melléknévként általában nem szokták használni, én is inkább a "prostituál" szóból képzett (ez a jó kifejezés?) főnévre gondoltam.

"ne a "Bármilyen etnikumot és nemet lefedhetnek ezzel a szóval" stb. érvet mondjátok"
Én egy másik ember vagyok, ezt pont sosem mondtam, nem akarok érvelni mellette.

A két szó között az is különbség hogy szexmunkásnak számít a pornós is például, vagy a go-go táncos, de prostituáltnak nem szokás nevezni őket, az mást jelent. A mi szempontunkból nem fontos a különbség (ez alapján lehetne akár mindkét szót is használni), de ténylegesen nem ugyanaz a fogalom.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2015.07.31. 00:10:36

@Uf: a másik sok érv fentebb meg csak díszítőelem? Bocsi, de ez így eléggé fura:)

Uf 2015.08.02. 00:06:03

@noname.blogger:

Na én ez nyelvileg nem tudom, hogy a főnév honnan jött. Inkább a melléknévi igenév képzésnél van ilyen elavul -> elavult. A főnév jelentése ugyanúgy kettős.

@Ivonn88:

A többi érv elég gyenge. Inkább ilyen belátáson alapuló.

"Ez a kifejezés nem esik negatív morális megítélés alá, történelmileg nincs megbélyegezve."

Lehet, hogy a szexmunkás is ugyanolyan megbélyegző lehet később. Szerintem ez a használattól függ, nem a szótól.

"Nem úgy utal rájuk, mint szociális problémára, valamint nincs bűnnel megbélyegezve."

Azért szerintem elég keveseknek jutna eszébe ez. A morális megítélése meg a cselekvésből származik.

"A szó jelentése megmagyarázza, hogy akik ezzel foglalkoznak azok gyakorlatilag mit csinálnak (pénzkereső tevékenység)"

Szerintem a prostituált szó is ezt magyarázza el, vagy mondd el mi a különbség.

"Szexuális jellegű munkák széles körét, valamint körülményeit is lefedi."

Szerintem az is ugyanaz, pl. pornós pénzért lefekszik másokkal.

"Azáltal, hogy ezt munkának ismeri el, a szexmunkásoknak több eszközük van arra, hogy jobb, biztonságosabb és elfogadhatóbb munkakörülményekért küzdjenek."

A munkakörülmények nem ettől a konkrét szó használatától javulnak. Ez egy marketing szempontból előnyös kifejezés, ha így akarod megfogalmazni.

"A szexmunkás kifejezést már számos kormány, emberi jogi szervezet és szakszervezet használja, akárcsak az ENSZ."

Ez megkerüli a kérdést, mert eltolja más helyre. A pc kifejezések általában pontosítások, de a szexmunkás nem pontosabb.

Visszatérve a szexmunkás szót használva megint kialakulhat, hogy többnyire nőt jelent. Mivel ez ennek a foglalkozásnak sajátja (a nemek aránya ebből következik). Nem az elnevezéstől jön létre, hanem csak a valóságot tükrözi. Ha pedig egy etnikum többségbe kerül itt, akkor azt.

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2015.08.03. 14:43:51

@Uf: Engem nyelvileg annyira nem is érdekel, inkább azt nézem hogy milyen extra jelentéstartalmak tapadnak hozzá.

Szerintem a "szexmunkás" tényleg előnyösebb marketingszempontból, viszont pont azért amit cáfolsz.

"Azért szerintem elég keveseknek jutna eszébe ez. A morális megítélése meg a cselekvésből származik."
A cselekvések kommunikációja mindig nagyon sokat számít, lehet látni ezer helyen, a politikában például. Az emberek nem ugranak egy bizonyos tettre az egyik kormánynál, míg a másiknál ugrottak. Régen volt felháborodás, az újnál nem, a tett kb ugyanaz. A közvélemény manipulálásnak mindig része ilyenkor, hogy az elődöknél besározott, negatív kicsengésű szavakat nem használják, hanem újat találnak helyette. Ez nem tandíj, ez képzési hozzájárulás, ami teljesen más... -.-
Ha ilyen esetekben mindig ezt csinálják, nem valószínű hogy teljesen hülyeség, mint stratégia. Persze magában nem elég.

Plusz szerintem egy új szó magukra a szolgáltatókra is hathat pozitívan, és az egész történet az ő gondolkodásmódjuk megváltozásával kezdődik. Szimbolika.

"Szerintem a prostituált szó is ezt magyarázza el, vagy mondd el mi a különbség."
Pénzkereső tevékenység mint például a tolvajlás, pénzkereső tevékenység mint például a, hm, fodrászkodás. Asszociációs játék.

Nem tudom hogy mennyire erős ez a hatás úgy általában, de pl én határozottan úgy érzem hogy az új kifejezés mögé sokkal inkább be tudok állni, mint a régi mögé. Határozottabban tudom képviselni az érdekeimet, hogy nem vagyok bűnöző, hogy nem követek el bűnt. Ha van néhány ember akinek ezt adja, meg van néhány akinek mindegy, akkor máris valamivel több ember van aki kicsit jobban ki tud állni magáért. Ez viszont ténylegesen segít abban hogy a körülmények javuljanak.

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2015.08.03. 15:27:43

@Uf: ""Szexuális jellegű munkák széles körét, valamint körülményeit is lefedi."

Szerintem az is ugyanaz, pl. pornós pénzért lefekszik másokkal."

Ha elfogadjuk igaznak hogy a "A prostituált jelentése: nemi szolgáltatásokat pénzért áruló személy." Akkor akár igazad is lehet. Én viszont nem fogadom el, hogy egy szó jelentésébe nem tartozik bele a jelentésárnyalat, kicsengés, hívd akárhogy.

Ezek a dolgok megváltoztatják hogy milyen körülmények között használjuk őket, egy szöveg mást jelent ha az egyik szót vagy a másikat használják benne. Azaz az emberek jelentős része mást ért alatta. Ez akárhogy is forgatom, bizony jelentéskülönbség. Az, hogy az egyiket szidásra használják többnyire, arra hogy érzelmekre hassanak vele (negatívan), a másik főleg semleges-negatív kicsengésű szövegekben szerepel, a harmadikat pedig azok használják akik szerint az adott dolog alapvetően oké, az bizony jelentéskülönbség.
Ha egy definícióban ez nem szerepel akkor a definíció hiányos.

Ezen kívül a pornósokat egyszerűen nem hívják prostituáltaknak (azaz leíró jelleggel nem, semleges szövegekben nem), ez azt jelenti hogy a definíciód helytelen, nem reflektál a való életre, ilyen módon elvetendő, mint hivatkozási alap.

Uf 2015.08.04. 21:44:23

@noname.blogger:
Amit mondasz az egy szubjektív szempont. Ugye a probléma az, hogy szerintem így használják szerinted meg úgy. Én pornóstól is hallottam (amikor a munkájáról beszélt), hogy pénzért lefekszik másokkal. Innentől kezdve definíciószerűen az ami, vagy adjál jobb definíciót. Enélkül viszont bárki bármilyen értelemben használhatja a szót, akkor viszont nem is lehet megbélyegző (legalábbis nem általános használatban).

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2015.08.04. 23:28:59

@Uf: Az egész téma szubjektív nézőpontokról szól, emberek szubjektív nézőpontjairól. Ezt próbáljuk megváltoztatni különböző technikákkal.

A pornósok természetesen pénzért fekszenek le másokkal, ezt sosem állítottam másként. Attól viszont még nem lesz prostituált, mert azt a szót más értelemben szokták használni. Ő persze hívhatja magát akár prostituáltnak is, de ez csak akkor lesz releváns ha egy komoly méretű csoport van, akik így használják. Mondjuk meglepődnék, még te sem állítottad hogy az ismerősöd prostituáltnak hívná magát.

A prostituáltak a szó általános használata szerint azok az emberek akik szexelnek egy másik emberrel, pénzért, méghozzá úgy hogy az illetőnek ez nem munka hanem élvezet. Általában ez az ember szokott fizetni, de fizethet más is. Kb mint amikor egy kocsmában sört veszel, fizetheted te, a barátaid, a céged, de azért fizetik hogy te azt elfogyaszd és élvezd, neked ez nem munka.

A prostituált szó általános használatban semleges-hivatalos, vagy enyhén negatív kicsengésű, kapcsolódik hozzá az asszociáció a romlottságról, bukottságról, bűnözésről. Nem kapcsolódik viszont hozzá pozitív-semleges, "becsületes munka" jellegű asszociáció. Ez valószínűleg így is fog maradni, például a "prostituál" ige miatt is, ami egyértelműen csak negatív kontextusban használandó, általában olyan jelleggel hogy valaki eladja az elveit pénzért. Ez az ige gyakori a köznyelvben és így a két szó jelentését aligha lehetséges a jövőben elválasztani egymástól.

Ezt a definíciót+leírást tudtam így kapásból, elalvás előtt. Van még rajta csiszolnivaló, de munkadefiníciónak megteszi. Ha egy külföldinek tanítanám a nyelvet, ezzel valószínűleg egészen jól képbe helyezném a szó mibenlétéről.

"vagy adjál jobb definíciót. Enélkül viszont bárki bármilyen értelemben használhatja a szót"
Bárki bármilyen értelemben használhat egy szót, definícióval vagy anélkül, viszont ha nem úgy használja ahogy a többiek akkor félre fogják érteni. A definíció nem határozza meg a szót, a szó határozza meg a definíciót. Kutya sem olvassa a definícióikat, sem az enyémet itt, sem az általunk idézetteket, vagy ha igen, nem fogja használni. A legtöbb ember egyszerűen úgy ír és beszél hogy értsék.

" akkor viszont nem is lehet megbélyegző (legalábbis nem általános használatban). "
De lehet, mivel hiába elvileg bármilyen szót bárhogy lehet használni, mégiscsak az számít hogy a többség hogyan használja. Ezt a többség megbélyegzően használja, és ez már évtizedek (vagy akár több mint egy évszázada) óta így van.

Erről a szóról nagyon nehéz lenne lemosni a negatív jelentést, ez nem olyan mint a "tandíj". Ezért is hasznos inkább új szót használni. Ha elkezd ehhez is negatív asszociáció tapadni, az nem lesz ugyanaz mint a réginél, mert ebben már rég benne van egy pozitív jelentés. Ha megutálják, akkor sem a bukottság/bűn/alvilág/elvek kiárusítása asszociáció fog tapadni hozzá hanem az hogy itt egyesek még jogokat is akarnak, úgy csinálnak mintha normális dolog lenne amit csinálnak. Legalább a kérdést felveti, még akkor is a egyesek válasza erre elutasító. Ez előrelépés.

kispolgár 2015.09.09. 21:48:29

@prandelli: Apám a hatvanas évek végén a Köztársaság téren lakott albérletben. Mesélte, hogy a házban egy nőnek volt telefonja. Neki azért volt, hogy elérhessék a szállodákból ahová dolgozni (escortozni) járt. Aztán ki tudja, lehet hogy időnként felkereste egy-két III/I vagy III/II-es tiszt.
süti beállítások módosítása